Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais

M. Macoureko literatūrinės pasakos „Kodėl mokykloje nebetampoma už ausų“ veikėjo paveikslo tikroviškumas. Atvirkštinis pasakojimas

Pamokos aprašas

Pristatomos dvi  lietuvių kalbos pamokos M. Macoureko literatūrinės pasakosKodėl mokykloje nebetampoma už ausų“ veikėjo paveikslo tikroviškumas. Atvirkštinis pasakojimas vyko 2010 metų balandžio 13 dieną Panevėžio „Vyturio“ vidurinės mokyklos (dabar – progimnazijos) 5a klasėje. Pamokas vedė lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Jolanta Baltienė. Pamokos pradžioje stengiamasi mokinius sudominti, nuteikti mokytis žaidžiant, aktyviai bendradarbiaujant. Mokymosi veikla orientuota į mokinių komunikavimo, kritinio mąstymo bei kūrybinių gebėjimų ugdymą, mokymąsi įsivertinti pagal kriterijus.

Mokykla Panevėžio „Vyturio“ vidurinė mokykla (dabar – progimnazija)
Klasė, dalykas 5 klasė, lietuvių kalba
Mokytojas Jolanta Baltienė
Bendrosios kompetencijos Mokėjimo mokytis:
įsivertina savo veiklą ir pasiekimus.
Komunikavimo:
randa reikalingos informacijos, ją atrenka ir pateikia kitiems;
tiksliai ir atsakingai naudoja priemones ir būdus informacijai perteikti;
interpretuoja, kritiškai vertina ir kuria nesudėtingus tekstus;
viešai išsako savo nuomonę.
Iniciatyvumo ir kūrybingumo:
atsirenka idėjas pagal aptartus kriterijus;
aktyviai ir kūrybiškai veikia įgyvendindami idėjas.
Socialinė:
mokosi bendradarbiaudami.
Pasiekimai iš bendrųjų programų   Nuostatos
Vertinti skaitymą kaip asmeniškai svarbią veiklą, teikiančią galimybę patirti skaitymo malonumą, prasmingų išgyvenimų, ugdytis vaizduotę, mokytis.
Noriai skaityti įvairaus pobūdžio tekstus ir dalyvauti juos aptariant.
Gebėjimai, žinios ir supratimas
2.1. Suprasti artimų vaikų patirčiai nesudėtingos kompozicijos ir raiškos įvairaus pobūdžio tekstus.
2.1. A. [...] nurodyti aiškiai išreikštą teksto [...] temą, pagrindinę mintį.
2.1.3. Atpažinti autoriaus tikslus.
2.1.C.Aptarti grožinio kūrinio vaizduojamojo pasaulio elementus: veiksmo vietą, laiką, veikėjus, veiksmą.
2.1.D.Vertinti skaitomo teksto turinį, raišką: pasakyti savo nuomonę apie tekste rašomus dalykus remiantis įspūdžiu, patirtimi.
Pamokos tema M. Macoureko literatūrinės pasakos „Kodėl mokykloje nebetampoma už ausų“ veikėjo paveikslo tikroviškumas. Atvirkštinis pasakojimas
Pamokos uždavinys (-iai) Dalyvaudami pokalbyje, klausdami ir atakydami savarankiškai suformuluos teksto temą, problemą, pagrindinę mintį, bent 3 epitetais apibūdins pagrindinį veikėją ir parašys bent po 2 tiesos ir melo pavyzdžius.
 Priemonės M. Macoureko literatūrinės pasakos „Kodėl mokykloje nebetampoma už ausų“ ištraukos  (Janušauskienė V., Žvironaitė L. Lingo lego laduto. Literatūros vadovėlis 5 klasei, antroji knyga. Kaunas: Šviesa, 2007, p. 24–27.), įsivertinimo šablono Žvaigždė kopijos kiekvienam mokiniui, lipnūs lapeliai, sąsiuviniai.

Į viršų     Filmuota medžiaga