Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais

Kūrybinio grupių darbo „Ką sužinojome apie laivus ir jūrininkus“ pristatymas, mokymasis vertinti ir įsivertinti grupės darbą

Pamokos aprašas

Lietuvių kalbos pamoka Kūrybinio grupių darbo „Ką sužinojome apie laivus ir jūrininkus“ pristatymas, mokymasis vertinti ir įsivertinti grupės darbą vyko 2010 metų spalio 7 dieną Kauno Kazio Griniaus vidurinės (dabar – pagrindinės) mokyklos 6b klasėje. Pamoką vedė lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Rita Kanaukienė. Ankstesnėse pamokose aptarus Aloyzo Každailio knygos Laivai ir jūrininkai ištrauką ir pasirinkus tolesnio namų skaitymo temą – apie laivus ir jūrininkus –  mokiniams buvo suteikta galimybių savarankiškai dirbti grupėmis, patiems numatyti namų skaitymo potemes, pasirinkti šaltinius, parengti  namų skaitymo pristatymą, pasirinkti jo formą. Pamokoje mokomasi sakyti viešąją kalbą iš anksto pasirinkta tema atsižvelgiant į tikslą (informuoti ir sudominti) ir adresatą, įsivertinti grupės darbą, įvertinti kitų grupių darbą ir jį pakomentuoti. Taigi pamokoje kryptingai siekiama padėti mokiniams ugdytis mokėjimo mokytis, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo ir socialinę kompetencijas.

Mokykla Kauno Kazio Griniaus pagrindinė mokykla
Klasė, dalykas 6 klasė, lietuvių kalba
Mokytojas Rita Kanaukienė
 Bendrosios kompetencijos Mokėjimo mokytis:
įsivertina savo grupės ir įvertina kitų grupių darbą.
Iniciatyvumo ir kūrybingumo:
aktyviai ir kūrybiškai veikia atlikdami užduotį.
Socialinė:
atsakingai atlieka užduotis dirbdami grupėse;
pozityviai bendrauja;
ugdosi atsakomybę už savo ir kitų veiklos rezultatus.
Komunikavimo:
kuria pristatymo tekstą ir vaizdines priemones (plakatus, pateiktis, iliustracijas);
viešai kalba atsižvelgdami į tikslą, adresatą.
       Pasiekimai iš bendrųjų programų Nuostatos
Norėti mokytis iš kitų, išklausyti kitą.
Norėti pažinti savo, kaip klausytojo ir kalbėtojo, pranašumus ir trūkumus bei siekti tobulinti savo klausymo ir kalbėjimo gebėjimus.
Vertinti kalbėjimą ir klausymą kaip asmeniškai svarbią veiklą, teikiančią galimybę patirti prasmingų išgyvenimų, bendrauti, mokytis.
Gebėjimai, žinios ir supratimas
2.2. Atsižvelgiant į mokymosi tikslą dirbti su skirtingo pobūdžio tekstais: rasti informacijos nurodyta tema [...], tinkamai ją atsirinkti.
1.4. Kalbėti atsižvelgiant į adresatą [...] ir komunikavimo situaciją.
1.9. Reikšti mintis žodžiu taisyklinga ir stilinga kalba: paisyti kalbos normų, kalbėti tiksliai ir aiškiai.
1.8. [...] efektyviai klausytis, klausti, atsakyti, reikšti savo nuomonę.
įvertinti savo ir kitų darbą.
Pamokos tema Kūrybinio grupių darbo „Ką sužinojome apie laivus ir jūrininkus“ pristatymas, mokymasis vertinti ir įsivertinti grupės darbą
Pamokos uždaviniai Pagal aptartus darbo kriterijus pristatyti savo grupės darbą bei atsakyti į draugų ir mokytojos klausimus. Klausant pristatymų pasižymėti, ką naujo sužinojo, kas įdomu ir ką dar norėtų sužinoti. Įsivertinti, kaip sekėsi atlikti užduotį grupėje, bei įvertinti kitų grupių darbą.
   Priemonės Janušauskienė V., Žvironaitė L. Santaka. Skaitiniai 6 klasei. Kaunas: Šviesa, 2008. Každailis A. Laivai ir jūrininkai. Vilnius: Vaga, 1987. Multimedija, viešosios kalbos vertinimo kriterijai, dideli popieriaus lapai, plakatai, piešiniai, nuotraukos, pateiktis.

Į viršų     Filmuota medžiaga