Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais

Kaip išmokti klausytis ir išgirsti? (Durstinio metodo taikymas)

Pamokos aprašas

Lietuvių kalbos pamoka Kaip išmokti klausytis ir išgirsti? vyko 2011 metų kovo 22 dieną Alytaus Panemunės vidurinės ( dabar – pagrindinė) mokyklos 7c klasėje. Pamoką vedė lietuvių kalbos vyresnioji mokytoja  Asta Kibildienė. Pradedamas nagrinėti naujas skyrius, skirtas ugdyti mokinių viešojo kalbėjimo įgūdžius. Pirmoje pamokoje siekiama išsiaiškinti mokėjimo veiksmingai klausytis svarbą, veiksmingo klausymosi požymius. Pamokoje ugdomi mokinių negrožinio teksto supratimo, interpretavimo gebėjimai. Kad mokiniai mokytųsi aktyviai, bendradarbiaudami, taikomas durstinio metodas. Mokomasi įsivertinti savo veiklą, indėlį į grupės darbą, skatinama apsvarstyti taikyto metodo veiksmingumą.

Mokykla Alytaus Panemunės vidurinė (dabar – pagrindinė) mokykla
Klasė, dalykas 7 klasė, lietuvių kalba
Mokytojas Asta Kibildienė
Bendrosios kompetencijos
Mokymosi mokytis:
įsivertina savo veiklą ir vertina kitų veiklos rezultatus;
numato, kaip siekti sėkmingesnės veiklos;
Komunikavimo:
mokosi veiksmingai perteikti informaciją kitiems;
Socialinė:
mokosi bendradarbiaudami.
Pasiekimai iš bendrųjų programų
 
1.1.1. Suprasti klausymosi svarbą bendraujant [...].
1.1.5. Pasižymėti svarbiausią informaciją.
1.3.1. Suprasti, kaip reikia klausytis.
2.1.1. Glaustai nusakyti teksto esmę. Rasti reikalingą informaciją.
2.1.2. Glaustai atpasakoti tekstą neiškreipiant teksto esmės.
Pamokos tema Kaip išmokti klausytis ir išgirsti?
Pamokos uždavinys (-iai) Bendradarbiaudami (durstinio metodu) išsiaiškinsime, koks klausymasis yra veiksmingas ir kaip tinkamai klausytis.
 Priemonės Tekstai (Nauckūnaitė Z. Iškalbos mokymas. Kaunas: Šviesa, 2000,  p. 23–27) ir http://www.sos03.lt/files/knygos/Bendravimo_psichologija.pdf   p. 96, 97 (1 priedas), spalvoti pieštukai.

Į viršų     Filmuota medžiaga