Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais

K. Paterson knygos „Smarkuolė Gilė Hopkins“ skyriaus „Paukšt“ ištraukos atidusis skaitymas

Pamokos aprašas

Lietuvių kalbos pamoka K. Paterson knygos „Smarkuolė Gilė Hopkins“ skyriaus „Paukšt“ ištraukos atidusis skaitymas vyko 2011 metų kovo 22 dieną Alytaus Panemunės vidurinėje (dabar – pagrindinė) mokykloje, 6c klasėje. Pamoką vedė vyresnioji lietuvių kalbos mokytoja  Ingrida Visockienė. Keletą pamokų mokiniai skaitė ištraukas iš K. Paterson knygos „Smarkuolė Gilė Hopkins“, aptarė kompoziciją, kūrinio tematiką, pagrindinę mintį, veikėjų elgesio motyvus, pildė skaitytojo dienoraštį. Šioje pamokoje mokiniai atidžiai skaito ištrauką iš minėtosios knygos nedidelėmis dalimis ir jas aptaria, formuluoja skaitymo hipotezes, jas pagrindžia, palygina su tekste vaizduojamomis situacijomis (skaitymas su numatymu). Rengiantis pamokai naudotasi 2008 metų Nacionalinių mokinių pasiekimų tyrimų medžiaga.

Mokykla Alytaus Panemunės vidurinė (dabar – pagrindinė) mokykla
Klasė, dalykas 6 klasė, lietuvių kalba
Mokytojas Ingrida Visockienė
Bendrosios kompetencijos Socialinė:
įvertina savo žodžių poveikį kitiems ir pripažįsta kitų jausmus ir poreikius.
Komunikavimo:
komunikuodami atsižvelgia į tikslą ir situaciją;
išsako ir pagrindžia savo požiūrį nepažeisdami savo ir kitų orumo.
Pasiekimai iš bendrųjų programų   Nuostatos
Vertinti skaitymą kaip asmeniškai svarbią veiklą, teikiančią galimybę patirti prasmingų išgyvenimų, mokytis ir tobulinti savo teksto suvokimo gebėjimus.
Noriai skaityti įvairaus pobūdžio tekstus ir dalyvauti juos aptariant.
Gebėjimai, žinios ir supratimas
1.8. Dalyvaujant pokalbyje efektyviai klausytis, klausti, atsakyti, reikšti savo nuomonę.
2.1.B. Interpretuoti skaitomus tekstus: paaiškinti nesudėtingas netiesiogiai pasakytas mintis, grožiniame kūrinyje vaizduojamas situacijas remiantis patirtimi.
2.1.C. Aptarti grožinio kūrinio vaizduojamojo pasaulio elementus (veiksmo vietą, laiką, veikėją, veiksmą).
2.1.D. Vertinti skaitomų tekstų turinį ir raišką: pasakyti savo nuomonę apie tekste rašomus dalykus remiantis įspūdžiu, patirtimi.
Pamokos tema K. Paterson apysakos „Smarkuolė Gilė Hopkins“ skyriaus „Paukšt“ ištraukos atidusis  skaitymas
Pamokos uždavinys (-iai) Skaitydami K. Paterson apysakos „Smarkuolė Gilė Hopkins“ ištrauką, dirbdami poromis ir su visa klase mokysis atidžiai skaityti ir pagrįsti savo įžvalgas.
 Priemonės K. Paterson apysakos „Smarkuolė Gilė Hopkins“ skyriaus „Paukšt“ ištraukos kiekvienai mokinių porai (Paterson K. Smarkuolė Gilė Hopkins. Vilnius: Alma littera, 1999, p. 127–131), multimedija projektorius, pateiktis, spalvoto popieriaus lapeliai.

Į viršų     Filmuota medžiaga