Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais

Meninis daikto aprašymas

Pamokos aprašas

Pristatoma lietuvių kalbos pamoka Meninis daikto aprašymas vyko 2010 metų lapkričio 24 dieną Tauragės Jovarų pagrindinės mokyklos 6a klasėje. Pamoką vedė vyresnioji lietuvių kalbos mokytoja Lina Piragienė. Mokymasis pamokoje motyvavo, aktyvino mokinius, kūrybinis darbas vyko grupėse, kuriose dirbti mokiniai jau yra įgudę. Pamokoje buvo siekiama, kad mokiniai, dirbdami bendradarbiaujančiose grupėse, atliktų kūrybines užduotis, vaizdžiai aprašytų pasirinktą daiktą ir aprašymą  pristatytų  klasei.  

 

Mokykla Tauragės Jovarų pagrindinė mokykla
Klasė, dalykas 6 klasė, lietuvių kalba
Mokytojas Lina Piragienė
Bendrosios kompetencijos Mokėjimo mokytis:
įsivertina savo indėlį į grupės darbą;
vertina kitų grupių darbą.
Iniciatyvumo ir kūrybingumo:
kūrybiškai mąsto;
aktyviai ir kūrybiškai veikia.
Socialinė:
atsakingai atlieka užduotis dirbdami grupėse;
kryptingai ieško pagalbos, geba susitarti ir padėti kitiems;
ugdosi atsakomybę už savo veiklos rezultatus.
Komunikavimo:
kuria rašytinį tekstą atsižvelgdami į tikslą;
išsako savo nuomonę apie kitų darbą, jį įvertina.
Pasiekimai iš bendrųjų programų Nuostatos
Vertinti rašymą kaip svarbią veiklą, teikiančią saviraiškos, bendravimo galimybių.
Siekti tobulinti savo rašytinės kalbos gebėjimus, priimti konstruktyvią grįžtamąją informaciją.
Gebėjimai, žinios ir supratimas
1.8. Dalyvaujant pokalbiuose efektyviai klausytis, klausti, atsakyti, reikšti savo nuomonę.
3.1. Rašyti atsižvelgiant į tikslą, situaciją, adresatą.
3.1.C. Tikslai, aiškiai, nuosekliai apibūdinti [...] daiktą [...].
3.1.9. Suprasti, kad apie tą patį dalyką galima rašyti skirtingai, nes tai priklauso nuo rašytojo tikslo. Skirti dalykinį ir meninį aprašymą.
3.1.11. Skirti visumos įspūdį ir detalę.
Pamokos tema Meninis daikto aprašymas  
Pamokos uždavinys (-iai) Dirbdami grupėse pagal duotus kriterijus sukurs dviejų pastraipų (10 sakinių) meninį daikto aprašymą.
   Priemonės Vadovėliai (Sirtautienė J., Sirtautai V. ir V. V. Lietuvių kalba. 6 klasei. Vilnius: Alma littera, 2005, p. 136–137), kortelės su stebuklingų daiktų pavadinimais, dideli lapai plakatams parengti, 3 plakatai: meninio daikto aprašymo turinio reikalavimai, meninės raiškos priemonės, vertinimo normos; dviejų spalvų lipnūs lapeliai, flomasteriai, spalvoti pieštukai, lipni juostelė.

Į viršų     Filmuota medžiaga