Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais

Kalbėjimas atsižvelgiant į tikslą ir adresatą

Pamokos aprašas

Pristatoma lietuvių kalbos pamoka Kalbėjimas atsižvelgiant į tikslą ir adresatą vyko 2010 metų spalio 6 dieną Kauno Kazio Griniaus vidurinės mokyklos (dabar – pagrindinė)  6d klasėje. Pamoką vedė lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Janina Prosevičienė. Tai apibendrinamoji pamokų ciklo, skirto kalbėjimo gebėjimams ugdyti, pamoka. Pamokos pradžioje mokytoja pasakodama istoriją motyvuoja mokinius, padeda jiems suvokti, kad įtaigus kalbėjimas gali daryti tam tikrą poveikį klausytojams. Pamokoje mokiniai mokosi sakyti iš anksto parengtą kalbą atsižvelgdami į tikslą, reikšti mintis taisyklinga ir stilinga kalba. Taip pat nemažai dėmesio skiriama įsivertinimo ir kitų grupių viešųjų kalbų vertinimo pagal aptartus kriterijus veiklai.

Mokykla Kauno Kazio Griniaus vidurinė (dabar – pagrindinė) mokykla
Klasė, dalykas 6 klasė, lietuvių kalba
Mokytojas Janina Prosevičienė
Bendrosios kompetencijos Mokėjimo mokytis:
įsivertina savo indėlį į grupės darbą;vertina kitų grupių darbą.
Iniciatyvumo ir kūrybingumo:
aktyviai ir kūrybiškai veikia atlikdami užduotį.
Socialinė:
atsakingai atlieka užduotis dirbdami grupėse;
pozityviai bendrauja;
ugdosi atsakomybę už savo ir kitų veiklos rezultatus.
Komunikavimo:
kuria viešosios kalbos tekstą ir vaizdines priemones (pateiktis);
viešai kalba atsižvelgdami į tikslą ir adresatą.
Pasiekimai iš bendrųjų programų Nuostatos
Norėti mokytis iš kitų, išklausyti kitą.Norėti pažinti savo, kaip klausytojo ir kalbėtojo, pranašumus ir trūkumus bei siekti tobulinti savo klausymo ir kalbėjimo gebėjimus.
Vertinti kalbėjimą ir klausymą kaip asmeniškai svarbią veiklą, teikiančią galimybę patirti prasmingų išgyvenimų, bendrauti, mokytis.
Gebėjimai, žinios ir supratimas
3.1. Pasirinkti kalbinę raišką atsižvelgiant į komunikavimo situaciją ir adresatą.
1.1. Nurodyti aiškiai išreikštus autoriaus tikslus (informuoti, sudominti, įtikinti, paveikti jausmus).
1.2. Vertinti klausomo teksto turinį, raišką ir kalbėjimo kultūrą, išsakyti nuomonę remiantis savo patirtimi.
1.2. Įvertinti save kaip klausantįjį, laikytis klausymosi kultūros reikalavimų.
1.9. Reikšti mintis žodžiu taisyklinga ir stilinga kalba: paisyti kalbos normų, kalbėti tiksliai ir aiškiai.
Pamokos tema Kalbėjimas atsižvelgiant į tikslą ir adresatą
Pamokos uždavinys (-iai) Iš anksto pasirengę pasakys viešą kalbą paisydami tikslo ir adresato, kalbos etiketo.
 Priemonės Multimedija, mokinių parengtos pateiktys, 5 lapai su kalbos vertinimo kriterijais kiekvienai grupei, komentarų lapas kiekvienam mokiniui, lapeliai su įsivertinimo nuorodomis kiekvienam mokiniui, 5 šablonai pyrago dalijimui grupėje, lipnūs spalvoti lapeliai.

Į viršų     Filmuota medžiaga