Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais

Aprašymo mokymas

Pamokos aprašas

Lietuvių kalbos pamokos Aprašymo mokymas vyko 2010 metų balandžio 20 dieną Sedos Vytauto Mačernio gimnazijoje, 5a klasėje. Pamokas vedė lietuvių kalbos vyresnioji mokytoja Rasa Makreckienė. Aprašymui mokyti mokytoja suplanavo šešių pamokų ciklą. Čia pateikiamas pirmųjų dviejų pamokų detalus aprašas. Šių pamokų tikslas – išsiaiškinti, kas būdinga aprašymui, kaip jis komponuojamas. Mokomasi ne aiškinimo, bet išsiaiškinimo būdu: mokiniai nagrinėja pateiktus pavyzdžius, aptaria, ką atradę, išsiaiškintus dalykus taiko praktiškai.

Mokykla Sedos Vytauto Mačernio gimnazija, Mažeikių rajonas
Klasė, dalykas 5 klasė, lietuvių kalba
Mokytojas Rasa Makreckienė
Bendrosios kompetencijos Mokėjimo mokytis:
įsivertina savo veiklą atsižvelgdami į mokymosi uždavinius;
numato, kaip siekti sėkmingesnės veiklos.
Komunikavimo:
nagrinėja tekstą komunikacinio veiksmingumo požiūriu.
Socialinė:
mokosi bendradarbiaudami.
Pasiekimai iš bendrųjų programų Nuostatos
Siekti tobulinti savo rašytinės kalbos gebėjimus [...].
Gebėjimai, žinios ir supratimas
3.1.C. Tiksliai, aiškiai, nuosekliai apibūdinti gerai žinomą [...] daiktą, gyvūną [...].
3.1.8. Skirti pasakojimą ir aprašymą.
3.1.11. Skirti visumos įspūdį ir detalę.
Pamokos tema Aprašymo mokymas
Pamokos uždavinys (-iai) Dirbdami individualiai ir grupėse išsiaiškins, kas yra aprašymas, kaip jis komponuojamas ir kuo skiriasi nuo pasakojimo, gebės lentelėje nurodyti bent du aprašymo ir pasakojimo skirtumus ir sukurs 7–9 sakinių žaislo aprašymą.
Priemonės Popieriaus lapai, flomasteriai, klijai, užduočių lapai, žirklės, lipnūs lapeliai.

Į viršų     Filmuota medžiaga