Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais

B. Baltrušaitytės apsakymo „Trys pasakojimai apie Skaudą“ aptarimas

Pamokos aprašas

Pristatoma lietuvių kalbos pamoka B. Baltrušaitytės apsakymo „Trys pasakojimai apie Skaudą“ aptarimas vyko 2010 metų lapkričio 18 dieną Tauragės Jovarų pagrindinėje mokykloje, 7a klasėje. Pamoką vedė lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Nijolė Katauskienė. Šio kūrinio nagrinėjimas mokiniams ypatingas. Kūrinio autorė – mokinių kraštietė. Nagrinėjamame kūrinyje mokiniai skatinami atkreipti dėmesį į savo gimtinės vietovardžius, vandenvardžius, kraštovaizdį. Pamokoje integruotai ugdomi skaitymo ir kalbėjimo gebėjimai. Mokomasi analizuoti, interpretuoti tekstą, argumentuoti savo išvadas remiantis tekstu. Kalbėjimo gebėjimus mokiniai ugdosi diskutuodami grupėse ir pristatydami grupių darbą klasei. Mokomasi bendradarbiauti, įsivertinti savo veiklą, savo indėlį į grupės darbą, pagal sutartus kriterijus vertinti kitų veiklos rezultatus.

Mokykla Tauragės Jovarų pagrindinė mokykla
Klasė, dalykas 7 klasė, lietuvių kalba
Mokytojas Nijolė Katauskienė
Bendrosios kompetencijos Mokėjimo mokytis:
mokomasi įsivertinti savo veiklą ir kitų veiklos rezultatus.
Komunikavimo:
mokomasi kalbėti atsižvelgiant į tikslą, situaciją, adresatą.
Pasiekimai iš bendrųjų programų Nuostatos
Noriai skaityti įvairaus pobūdžio tekstus ir dalyvauti diskusijose.
Gebėjimai, žinios ir supratimas
2.1.1. Rasti reikalingos informacijos.
2.1.4. Skirti teksto temą, problemą, pagrindinę mintį.
2.1.A. Daryti teksto visumą apibendrinančias išvadas: remiantis tiesiogiai pasakytais dalykais ir potekste nurodyti teksto tikslą, temą, problemą, konfliktą, formuluoti pagrindinę mintį. Atpažinti aiškiai tekstuose teigiamas visuotines vertybes.
2.1.B. Interpretuoti skaitomą tekstą: paaiškinti netiesiogiai pasakytas mintis, reiškiamus požiūrius.
2.1.5. Suprasti, kad to paties teksto interpretacijos gali būti įvairios, svarbu, kad jos būtų pagrįstos tekstu.
1.8. Dalyvaujant įvairaus pobūdžio diskusijose efektyviai klausytis, klausti, atsakyti, prieštarauti, argumentuoti.
1.9. Reikšti mintis žodžiu taisyklinga ir stilinga kalba: paisyti kalbos normų, kalbėti tiksliai, aiškiai, glaustai.
Pamokos tema B. Baltrušaitytės apsakymo ,,Trys pasakojimai apie Skaudą“ aptarimas
Pamokos uždavinys (-iai) Dirbdami grupėmis mokiniai:nurodys teksto temą, problemą, idėją, konfliktą, atpažins vertybes; 4–5 bruožais apibūdins Skaudą ir senelį; 2–3 argumentais įrodys, kad tekstas filosofinis; išsiaiškins aforizmo sąvoką.
Priemonės Dideli lapai, flomasteriai, užduočių lapai, grupės darbo įsivertinimo lentelės, grupės darbo taisyklės, vadovėliai (Urba K. Knygų valandos. Skaitiniai. Vadovėlis VII klasei. Pirmoji knyga. Kaunas: Šviesa, 2002, p. 46–55).

Į viršų     Filmuota medžiaga