Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais

Pasakojimas su aprašymo elementais

Pamokos aprašas

Pristatomos dvi lietuvių kalbos pamokos Pasakojimas su aprašymo elementais vyko 2010 metų lapkričio 24 dieną Vilniaus Senvagės vidurinės mokyklos (dabar – gimnazija) 6a klasėje. Pamokas vedė lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Rūta Čėsnienė. Mokiniai jau yra pramokę bendrųjų teksto komponavimo ir pastraipos kūrimo principų, mokęsi tiksliai, aiškiai, nuosekliai apibūdinti gyvūną, vietą, yra skaitę ir aptarę įvairių žanrų tekstų (sakmių, pasakų, apsakymų, detektyvų), gali paaiškinti pasakojimo sandarą.

Kurti nesudėtingos kompozicijos pasakojimą su aprašymo elementais mokiniai mokosi dvi pamokas. Pirmoje pamokoje stengiamasi mokinius sudominti, nusiteikti kūrybiniam darbui; rengiamasi kurti pasakojimą; antroje pamokoje dirbant bendradarbiaujančiomis grupėmis baigiamas kurti pasakojimas su aprašymo elementais ir pristatomas klasei, mokomasi įsivertinti.

Mokykla Vilniaus Senvagės vidurinė mokykla (dabar – gimnazija)
Klasė, dalykas 6 klasė, lietuvių kalba
Mokytojas Rūta Čėsnienė
Bendrosios kompetencijos Mokėjimo mokytis:
mokosi planuoti savo laiką;
įvertina grupės ir savo veiklą, mokymosi pažangą.
Iniciatyvumo ir kūrybingumo:
atrenka idėjas ir kūrybiškai mąsto;
aktyviai ir kūrybiškai veikia įgyvendindami idėjas.
Socialinė:
atsakingai atlieka užduotis dirbdami grupėse;
pozityviai bendrauja;
kryptingai ieško pagalbos, geba susitarti ir padėti kitiems;
ugdosi atsakomybę už savo veiklos rezultatus.
Komunikavimo:
komunikuodami atsižvelgia į tikslą, situaciją.
kuria tekstą, atsižvelgdami į tikslą;
išsako savo nuomonę;
pristato savo darbą žodžiu.
Asmeninė:
administratoriai kryptingai organizuoja grupės darbą;
dauguma mokinių drąsiai prisiima reikiamą vaidmenį;
bendradarbiaujančioje grupėje užmezga draugiškus santykius.
Pasiekimai iš bendrųjų programų Nuostatos
Vertinti rašymą kaip svarbią veiklą, teikiančią saviraiškos, bendravimo galimybių.
Gebėjimai, žinios ir supratimas
1.8. Dalyvaujant įvairaus pobūdžio pokalbiuose efektyviai klausytis, klausti, atsakyti, reikšti savo nuomonę.
3.1. Rašyti atsižvelgiant į tikslą, situaciją[...].
3.1.B. Siekiant sudominti kurti nesudėtingos kompozicijos pasakojimus.
3.1.C. Tikslai, aiškiai, nuosekliai apibūdinti [...] daiktą, vietą [...].
3.1.13. Vartoti būdvardžius, dalyvius, skaitvardžius, prieveiksmius objektams apibūdinti.
3.1.10. Suprasti, kad atsižvelgiant į tikslą pasirenkamas tam tikras žanras.
3.2.1. Suprasti, kad kalbos taisyklingumas, pasirinktų žodžių tikslumas padeda skaitytojui geriau suvokti tekstą.
Pamokos tema Pasakojimas su aprašymo elementais 
Pamokos uždavinys (-iai) Dirbdami bendradarbiaujančiose grupėse vaizdžiai aprašys pasirinktą daiktą, sukurs ir užrašys istoriją, kurios veikėjas bus tas daiktas, ir pristatys klasei.
   Priemonės Multimedija, kompiuteris su interneto prieiga, daiktai (kepuraitė, kuprinė, kamuolys, puodelis, akiniai), tekstai (Karčiauskienė L. Skaitymai. Literatūros vadovėlis 6 klasei, 1 dalis. Vilnius: Gimtasis žodis, 2003, p. 123–124;  Sirtautienė J., Sirtautai V. ir V. V. Lietuvių kalba. 6 klasei. Vilnius: Alma littera, 2005, p. 137), dideli lapai plakatams parengti, lipnūs lapeliai, flomasteriai, spalvoti pieštukai, pateiktis.

Į viršų     Filmuota medžiaga