Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais

A. Lindgren apysakos „Mijo, mano Mijo“ pagrindinio veikėjo paveikslas

Pamokos aprašas

Lietuvių kalbos pamoka A. Lindgren apysakos „Mijo, mano Mijo“ pagrindinio veikėjo paveikslas vyko 2010 metų balandžio 30 dieną Alytaus Panemunės vidurinėje (dabar –pagrindinė) mokykloje, 5c klasėje. Pamoką vedė lietuvių kalbos vyresnioji mokytoja Ingrida Visockienė. Keletą pamokų mokiniai skaitė ištraukas iš A. Lindgren apysakos „Mijo, mano Mijo“, aptarė kūrinio tematiką, pagrindinę mintį, veikėjų elgesio motyvus, kompoziciją. Praėjusią pamoką perskaitytas ir pradėtas aptarti apysakos skyrius „Užburti paukščiai“. Šioje pamokoje mokiniai išsamiau turi aptarti pagrindinio veikėjo paveikslą. Pamokoje ugdomi teksto (žodinio ir nežodinio) supratimo, interpretavimo gebėjimai, mokiniai turi galimybę idėjas pristatyti kitiems taikydami įvairius raiškos būdus. Mokomasi bendradarbiauti, įsivertinti savo veiklą, indėlį į grupės darbą, pagal sutartus kriterijus vertinti kitų veiklos rezultatus.

Mokykla Alytaus Panemunės vidurinė (dabar – pagrindinė) mokykla
Klasė, dalykas 5 klasė, lietuvių kalba
Mokytojas Ingrida Visockienė
Bendrosios kompetencijos Mokėjimo mokytis:
įsivertina savo veiklą ir vertina kitų veiklos rezultatus;
numato, kaip siekti sėkmingesnės veiklos;
Komunikavimo:
interpretuoja tekstą;
kuria tekstą (žodinį ir nežodinį), atsižvelgdami į temą, tikslą, adresatą.
Kūrybingumo:
tas pačias idėjas reiškia ir pristato skirtingomis raiškos priemonėmis.
Socialinė:
mokosi bendradarbiaudami.
Pasiekimai iš bendrųjų programų Nuostatos
Vertinti skaitymą kaip asmeniškai svarbią veiklą, teikiančią galimybę patirti skaitymo malonumą, prasmingų išgyvenimų, ugdytis vaizduotę [ ... ].
Siekti pažinti literatūros kaip meno rūšies savitumą.
Gebėjimai, žinios ir supratimas
2.1.B. Interpretuoti grožiniame kūrinyje vaizduojamas situacijas remiantis patyrimu.
2.1.C. Aptarti grožinio kūrinio vaizduojamojo pasaulio elementus (veikėją).
Pamokos tema A. Lindgren apysakos „Mijo, mano Mijo“ pagrindinio veikėjo paveikslas
Pamokos uždavinys (-iai) Dirbdami grupėmis įvairiais būdais pristatys pagrindinį kūrinio veikėją atskleisdami bent tris jo charakterio bruožus, paaiškinančius personažo elgesį. Vertins vieni kitų darbą pagal numatytus kriterijus.
  Priemonės Tekstas:  A. Lindgren apysakos (Vilnius: Garnelis, 2005) „Mijo, mano Mijo“ skyrius „Užburti paukščiai“, kompiuteris, interneto prieiga (interneto svetainė: www.youtube.com/watch?v=w2dAUPGrp5c ; filmas ,,Mio, mein Mio (D) – trukmė 2,18 min.), spalvotas popierius, braižybos lapai, žirklės, klijai, seni žurnalai, žymekliai, flomasteriai, spalvoti pieštukai.

Į viršų     Filmuota medžiaga