Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais

M. Macoureko literatūrinės pasakos „Kodėl mokykloje nebetampoma už ausų“ veikėjo paveikslo tikroviškumas. Atvirkštinis pasakojimas

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA

Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas Trukmė
1. „Protingų žuvelių akvariumas“. Praėjusią pamoką mokiniai baigė nagrinėti gyvūnų pasakas. Namuose mokiniai turėjo padaryti žuvelę su klausimu apie  gyvūnų pasakas bei prisegta dovanėle. Žuvelės su dovanėlėmis prieš pamoką sudedamos į stiklinį indą – akvariumą. Mokiniai traukia žuveles, spėja atsakymas, atspėjus įteikiama dovanėlė (1 priedas).  Mokytojos vadovaujami mokiniai kalbasi apie tai, kaip jie jautėsi žaisdami, ar tik žaidė, gal ir mokėsi, dar kartą klausiama ir aptariama, kaip jie jautėsi, kai mokėsi žaisdami.
2. Pamokos pradžioje mokytoja trumpai supažindina mokinius su pasakos, kuri bus nagrinėjama, autoriumi. Mokinių klausiama, ar jie yra matę animacinius filmus, sukurtus  pagal M. Macoureko scenarijus: Bonifacijaus atostogos ir Begemotas, kuris bijojo skiepų. Mokiniai kviečiami pasidalyti savo įspūdžiais, mintimis apie šiuos filmus.
3. Mokytoja paaiškina pamokos uždavinį: mokiniai, dalyvaudami pokalbyje, klausdami ir atsakydami į klausimus, išsiaiškins ir savarankiškai raštu suformuluos teksto temą, problemą, pagrindinę mintį, bent trim epitetais apibūdins pagrindinę veikėją, parašys bent po du tiesos ir melo pavyzdžius.
4. Prieš skaitant tekstą mokiniai skatinami numatyti galimą atsakymą į klausimą „Kodėl mokykloje nebetampoma už ausų?“. Spalvotuose lipniuose lapeliuose mokiniai užrašo savo atsakymus į šį klausimą. Lapeliai surenkami. Mokinių atsakymai bus aptariami pamokos pabaigoje perskaičius ir aptarus tekstą.
  20 min.      

Mokymo ir mokymosi veikla

Trukmė
1. Prieš skaitydami tekstą mokiniai sąsiuviniuose nusibraižo dviejų skilčių (1 – tiesa, 2 – melas) lentelę.
2. Tekstas skaitomas garsiai, mokiniai žymi pieštuku M raide vietą, kur yra melas, T – kur tiesa. Perskaičius tekstą pildoma lentelė. Lentelės aptariamos su suolo draugu, paskui – kartu su mokytoja. Mokiniai kalbasi apie tekstą atsakydami į mokytojos užduodamus klausimus, parengiama bendra lentelė tiesa – melas (2 priedas).
3. Skiriama užduotis sugalvoti klausimą pasirinktam kūrinio personažui ir suvaidinti trumpus pokalbius su šiuo personažu.
4. Mokinių prašoma raštu trimis epitetais apibūdinti pagrindinę veikėją. Atsakymai aptariami su visa klase.
5. Mokytoja skiria užduotį raštu suformuluoti teksto temą, problemą, pagrindinę mintį ir aptarti atsakymus su suolo draugu. Tada atsakymai aptariami su visa klase.
  50 min.  

Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija

Trukmė
1. Aptariami mokinių atsakymai, užrašyti pamokos pradžioje lipniuose lapeliuose (3 priedas), kalbamasi apie tai, kokį atsakymą siūlo tekstas.
2. Mes – kūrėjai.  Rašomas penkiaeilis apie skaityto kūrinio pagrindinę veikėją (4 priedas).
3. Grįžtama prie uždavinio. Mokytoja išdalija įsivertinimo šablonus. Mokiniai juos pildo individualiai. Figūros ašyse mokiniai individualiai turi įsivertinti, kaip jiems sekėsi ugdytis numatytus gebėjimus ir nuostatas (5 priedas). Kai kurie mokiniai pakviečiami pakomentuoti savo įsivertinimus.
4. Skiriamas namų darbas: parašyti apie mokyklos problemas, rimtą požiūrį pakeičiant linksmu (pavyzdžiui: Kuo naudingas nesimokymas? Per kokią pamoką miegas būtų saldžiausias?).
  20 min.      
      Priedai 1 priedas. Protingų žuvelių akvariumas.
2 priedas. Apibendrinta lentelė tiesa – melas.
3 priedas. Mokinių atsakymai į klausimą „Kodėl mokykloje nebetampoma už ausų?“.
4 priedas. Penkiaeilis. Atlikties pavyzdys.
5 priedas. Įsivertinimo pavyzdžiai „Žvaigždė“.

Į viršų     Filmuota medžiaga