Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais

Pokalbis, ginčas, kivirčas

Pamokos aprašas

Lietuvių kalbos pamoka Pokalbis, ginčas, kivirčas vyko 2010 metų balandžio 22 dieną Šiaulių Jovaro pagrindinės mokyklos (dabar – progimnazijos) 6a klasėje. Pamoką vedė lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Inga Balčytienė. Pamokoje siekiama sudominti mokinius pamokos tema, paskatinti juos, remiantis asmenine patirtimi, rasti pokalbio, ginčo ir kivirčo panašumų ir skirtumų bei pasinaudoti naujomis žiniomis  rengiantis diskusijai. Išsiaiškinus pokalbio, ginčo ir kivirčo skirtumus, aptariami ginčo / diskusijos reikalavimai: ko reikia, norint tinkamai dalyvauti diskusijoje? Atkreipiamas mokinių dėmesys į kalbos etiketą. Pamokos pabaigoje, siekiant motyvuoti mokinius tolesniam darbui rengiantis diskusijai, demonstruojamas filmas ir apibendrinama, kad konflikto, nesutampančių nuomonių sprendimo eiga gali būti skirtinga, kad dažniausiai tai priklauso nuo pačių dalyvių.

Mokykla Šiaulių Jovaro pagrindinė mokykla (dabar – progimnazija)
Klasė, dalykas 6 klasė, lietuvių kalba
Mokytojas Inga Balčytienė
Bendrosios kompetencijos Mokėjimo mokytis:
taiko nurodytas mokymosi strategijas;pagal pavyzdį mokosi planuoti savo užduotį;
įsivertina savo mokymosi veiklą.
Komunikavimo:
perteikia informaciją pasirinktomis priemonėmis ir būdais;
komunikuodamas atsižvelgia į temą, tikslą, adresatą ir situaciją;
atsakingai vartoja kalbą.
Socialinė:
veikia siekdamas bendrų tikslų;
noriai dirba pasirinktoje grupėje;
gerbia kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus.
Iniciatyvumo ir kūrybingumo:
kūrybiškai mąsto, drąsiai kelia idėjas;
atsirenka savo ir kitų pasiūlytas idėjas.
Pasiekimai iš bendrųjų programų Nuostatos
Noriai dalytis patirtimi sakytine kalba.Išklausyti kitą, gerbti jo nuomonę.
Ginti savo nuomonę neįžeidžiant kitų.
Atsakyti už savo pasakymų tikrumą, aiškumą.
Gebėjimai, žinios ir supratimas
1.7. Išsakyti savo nuomonę apie gerai pažįstamus dalykus, vertinti, argumentuoti remiantis patirtimi.
1.7.1. Laikytis elementarios samprotaujamojo teksto struktūros: teiginys, argumentai, išvada.
1.7.2. Skirti teiginį ir argumentus.
1.7.3. Siekiant įtikinti vartoti tinkamas mandagumo formules, liepiamosios ir tariamosios nuosakos formas, įasmeninimus, emociškai nuspalvintus žodžius.
1.8. Dalyvaujant įvairaus pobūdžio pokalbiuose efektyviai klausytis, klausti, atsakyti, reikšti savo nuomonę.
1.8.1. Nurodyti esmines sėkmingo bendravimo prielaidas.
1.8.2. Laikytis pokalbio, diskusijos taisyklių.
1.10. Taikyti mokytojo pasiūlytas strategijas rengiantis kalbėti ir kalbant.
1.10.1. Suprasti, kad norint geriau atlikti įvairias kalbėjimo užduotis verta pasinaudoti tinkamomis strategijomis.
Pamokos tema Pokalbis, ginčas, kivirčas
Pamokos uždavinys (-iai) Remiantis asmenine patirtimi ir vadovėlio medžiaga išsiaiškinti pokalbio, ginčo ir kivirčo panašumus bei skirtumus; bendradarbiaujant grupėse parengti po 2 pritarimo ar nepritarimo argumentus diskusijai Ar reikalinga uniforma mokykloje?
Priemonės Interaktyvi lenta, vadovėliai (Sirtautienė J., Sirtautas V., Sirtautas V. V. Lietuvių kalba. Vadovėlis 6 klasei, 2 dalis. Vilnius: Alma littera, 2005, p. 48–49), multimedija, pateiktis, filmas (japonų teatro miniatiūra)  (interneto prieiga – http://www.zebra.lt/lt/video/seimyninis-gincas-japonu-humoras.html )

Į viršų     Filmuota medžiaga