Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais

Epinio pasakojimo sandara

Pamokos aprašas

Dvi lietuvių kalbos pamokos Epinio pasakojimo sandara vyko 2010 metų balandžio 15 dieną Marijampolės Petro Armino pagrindinės mokyklos 6a klasėje. Pamokas vedė lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Kristina Naujokaitytė.  Ankstesnėse pamokose mokiniai skaitė „Tomo Sojerio nuotykių“ ištraukas, aptarė veikėjus, jų nuotaikas, veiksmą, kūrė veikėjų dialogus, nagrinėjo kūrinį epiškumo aspektu. Paskutinė skaityta ištrauka baigėsi veikėjų nusivylimu neradus užkasto lobio – tai ir nulėmė pristatomų pamokų temos ir uždavinio pasirinkimą. Rašymo užduotis numatyta atsižvelgiant į mokinių grožinio kūrinio suvokimo gebėjimus ir  patirtį, įgytą aptariant Marko Tveno apysakos ,,Tomo Sojerio nuotykiai“  ištraukas, bei į tai, kad  šis kūrinys ypač sudomino berniukus.  

Mokykla Marijampolės Petro Armino pagrindinė mokykla
Klasė, dalykas 6 klasė, lietuvių kalba
Mokytojas Kristina Naujokaitytė
Bendrosios kompetencijos Mokėjimo mokytis:
kartu su kitais planuoja laiką ir strategijas mokymosi užduočiai atlikti;
įsivertina savo ir  vertina kitų veiklą;
numato, kaip siekti geresnių rezultatų.
Komunikavimo:
interpretuoja, kritiškai vertina tekstus;
pagal pateiktas nuorodas  kuria tekstus;
išsako ir pagrindžia savo požiūrį grupės diskusijoje.
Iniciatyvumo ir kūrybingumo:
kūrybiškai mąsto;
siūlo ir atsirenka idėjas;
imasi iniciatyvos idėjoms įgyvendinti;
sukuria veiksmų planą;
kūrybiškai veikia įgyvendinant idėjas, įtraukia kitus.
Pasiekimai iš bendrųjų programų   Nuostatos
Vertinti grožinio kūrinio skaitymą kaip asmeniškai svarbią veiklą, teikiančią galimybę [...] ugdytis vaizduotę, mokytis.
Vertinti rašymą kaip asmeniškai svarbią veiklą, teikiančią saviraiškos, bendravimo galimybių.
Siekti tobulinti rašytinės kalbos gebėjimus [...].
Gebėjimai, žinios ir supratimas
2.1.C. Aptarti grožinio kūrinio vaizduojamojo pasaulio elementus – veiksmo vietą, laiką, veikėją.
3.1.B. Siekiant sudominti kurti nesudėtingos kompozicijos pasakojimus. Siekti gyvumo, vaizdumo naudojantis leksikos ir sintaksės teikiamomis galimybėmis.
3.1.4. Paaiškinti pasakojimo sandarą (užuomazga, veiksmo eiga (raida), kulminacija atomazga.
3.1.6. [...] įterpti į pasakojimą dialogus.
3.3. Sąmoningai rašyti taikant [...] žinias apie rašymo procesą.
3.3.A. Planuoti naudojantis mokytojo pasiūlytomis strategijomis.
 
Pamokos tema Epinio pasakojimo sandara
Pamokos uždavinys (-iai) Dirbdami bendradarbiaujančiose grupėse, naudodamiesi užrašais ir vaizdine medžiaga, parašys epinį pasakojimą „Paslėpto lobio ieškojimas vaiduoklių namuose“.
    Priemonės Literatūros vadovėliai 6 klasei (Karčiauskienė L. Skaitymai. Literatūros vadovėlis 6 klasei, 2 dalis, Vilnius: Gimtasis žodis, 2003, p. 131–139), Marko Tveno apysakos „Tomo Sojerio nuotykiai“ ištraukos „Užkasto lobio ieškojimas“ iliustracija, užduotys ir dalijamoji medžiaga grupėms, klasės lenta, magnetai, A4 formato liniuoti popieriaus lapai, rašikliai, lipnūs raudoni ir žali lapeliai.

Į viršų     Filmuota medžiaga