Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais

T. M. Rido romano ,,Raitelis be galvos“ pasakojimas

Pamokos aprašas

Lietuvių kalbos pamoka Tomo Main Rido romano ,,Raitelis be galvos“ pasakojimas vyko 2010 lapkričio 9 dieną Marijampolės Petro Armino pagrindinės mokyklos 7b klasėje. Pamoką vedė lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Kristina Naujokaitytė.

Pamokoje kryptingai siekiama padėti mokiniams ugdytis mokėjimo mokytis,  iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo ir socialinę kompetencijas. Dirbama visa klase ir trimis grupėmis, kuriose užduotys skirtingų gebėjimų ir motyvacijos mokiniams yra diferencijuojamos, teikiama įvairiopa mokytojo parama: aptariami atlikčių pavyzdžiai, teikiamas savalaikis atsakas, grupėms parengta skirtinga dalijamoji medžiaga.

Mokykla Marijampolės Petro Armino pagrindinė mokykla
Klasė, dalykas 7 klasė, lietuvių kalba
Mokytojas Kristina Naujokaitytė
Bendrosios kompetencijos Mokėjimo mokytis:
įvertina savo grupės ir kitų grupių darbą;įsivertina mokymosi pažangą.
Iniciatyvumo ir kūrybingumo:
aktyviai ir kūrybiškai veikia atlikdamas užduotį.
Socialinė:
atsakingai atlieka užduotis dirbdami grupėse;
pozityviai bendrauja;
ugdosi atsakomybę už savo veiklos rezultatus.
Komunikavimo:
pristato savo darbą žodžiu, atsižvelgia į tikslą, adresatą.
Asmeninė:
užmezga draugiškus santykius bendradarbiaujančioje grupėje

Pasiekimai iš bendrųjų programų

Nuostatos
Vertinti skaitymą kaip asmeniškai svarbią veiklą, teikiančią galimybę patirti prasmingų išgyvenimų, bendrauti, mokytis.Gebėjimai, žinios ir supratimas
1.1. Nurodyti autoriaus tikslus (informuoti, sudominti).
1.5.2. Žinoti pagrindinius aiškinimo modelius: priežastis – pasekmė.
1.5.5. Mokytojui padedant pasirinkti būdus ir priemones, padedančius adresatui geriau suvokti informaciją [...].
2.1.C Analizuoti, kaip tekstuose kuriama prasmė: aptarti pasakojimo situaciją grožiniuose kūriniuose. Mokytojo padedamam aptarti, kaip kalbinės raiškos ir komponavimo priemonėmis siekiama tam tikro įspūdžio, poveikio skaitytojui.
2.19. Suprasti, kad teksto raiška priklauso nuo tikslo (informuoti, paaiškinti, sudominti, įtikinti).
Pamokos tema Tomo Main Rido romano ,,Raitelis be galvos“ pasakojimas
Pamokos uždavinys (-iai) Bendradarbiaudami grupėje per 20 min. patvirtins (gal paneigs?) teiginį:  Nuotykių literatūros pasakojimas prikausto skaitytojo dėmesį gebėjimu kurti įtampą ir įvykius.Užduotis išsiaiškins savarankiškai arba padedami mokytojo.Dirbdami naudosis užrašais, romano ištrauka, dalijamąja medžiaga.
  Priemonės T. M. Rido romano ,,Raitelis be galvos“  ištraukos (Urba K. Knygų valandos. Skaitiniai 7 klasei, pirmoji knyga. Kaunas: Šviesa, 2004, p. 114–119), iliustruota laikraščio žinutė apie kojotus, dalijamoji  medžiaga (užduotys su patarimais, kaip dirbti) grupėms, užrašai sąsiuviniuose, 3 dideli popieriaus lapai, lipnūs spalvoti lapeliai, klijai, rašikliai, spalvoti pieštukai ar flomasteriai.

Į viršų     Filmuota medžiaga