Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais

Pavojai, slypintys internete

Pamokos aprašas

Pristatoma integruota lietuvių kalbos ir informacinių technologijų pamoka Pavojai, slypintys internete vyko 2010 metų vasario 9 dieną Vilniaus Senvagės vidurinėje mokykloje (dabar – gimnazija),  8c klasėje. Pamoka parengta ir vesta projekto „Pagrindinio ugdymo pirmojo koncentro (5–8 kl.) mokinių esminių kompetencijų ugdymas“ švietimo konsultantų mokymų metu. Pamoką vedė lietuvių kalbos mokytojai Dalia Vizbarienė (Panevėžio „Vyturio“ vidurinė mokykla (dabar – progimnazija)), Nijolė Katauskienė (Tauragės Jovarų pagrindinė mokykla) ir Rimvydas Žuklija (Šiaulių Jovaro pagrindinė mokykla (dabar – progimnazija)). Pamokos temos pasirinkimą lėmė tai, kad vasario 9 dieną minima Saugaus interneto diena. Dėmesys visuomeninio gyvenimo akcijoms mokymąsi daro kontekstualesnį, skatina mokinių motyvaciją. Pamokoje siekiama ugdyti sąmoningo skaitymo gebėjimus: mokiniai skatinami rasti nurodytą informaciją, susieti ją su patyrimu, remiantis mokymosi patyrimu priimti tam tikrus vertybinius sprendimus.

Mokykla Senvagės vidurinė mokykla (dabar – gimnazija)
Klasė, dalykas 8 klasė, integruota lietuvių kalbos ir informacinių technologijų pamoka
Mokytojas Dalia Vizbarienė, Nijolė Katauskienė, Rimvydas Žuklija
Bendrosios kompetencijos Komunikavimo:
diskutuoja, įsiklauso į kitų nuomonę, gerbia kitų požiūrį;
supranta ir kritiškai vertina tekstus.
Mokėjimo mokytis:
įsivertina savo veiklą.
Socialinė:
mokosi bendradarbiaudami.
Asmeninė:
išsiaiškina neigiamas įtakas, mokosi saugaus elgesio internete.
Pasiekimai iš bendrųjų programų Nuostatos
Vertinti skaitymą kaip asmeniškai svarbią veiklą, teikiančią galimybę [...] formuotis vertybių sistemą, bendrauti, mokytis.
Noriai skaityti įvairaus pobūdžio tekstus ir dalyvauti diskusijose.
Gebėjimai, žinios ir supratimas
2.1.A. Daryti tekstą apibendrinančias išvadas: [...] nurodyti teksto tikslą, temą, formuluoti pagrindinę mintį.
2.1..1. Glaustai nusakyti teksto esmę. Rasti reikalingos informacijos.
2.3. Sąmoningai skaityti, stebėti ir koreguoti savo suvokimą.
2.3.A. [...] Įvairiais būdais tikrintis savo suvokimą (palyginti savo suvokimą su kitų).
1.4. Kalbėti atsižvelgiant į adresatą (bendraamžiai) ir komunikavimo situaciją.
Pamokos tema Pavojai, slypintys internete
Pamokos uždavinys (-iai) Remdamiesi savo patirtimi bei pateiktais straipsniais, mokiniai bendradarbiaujančiose grupėse įvardys ne mažiau kaip penkis pavojus, slypinčius internete, sukurs patarimus savo bendraamžiams, kaip jų išvengti.
 Priemonės Skrybėlė, į kurią sudėtos šešių spalvų kortelės (geltonos, raudonos, žalios, mėlynos, rudos, oranžinės), 6 A3 formato popierius lapai, skirtingų spalvų žymekliai, multimedija, pateiktis, skaidrės žadinimo veiklai, dalijamoji medžiaga: šeši skirtingi straipsniai saugaus interneto tema, užduočių ir įsivertinimo lapai, įsivertinimo šablonas ,,Voratinklis“, trumpa atmintinė ,,Facebook“ vartotojams, minkštas nedidelis kamuoliukas.

Į viršų     Filmuota medžiaga