Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais

Kaip išmokti klausytis ir išgirsti? (Durstinio metodo taikymas)

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA

Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas Trukmė
1. Mokiniai traukia lapelius ir pagal juose esančius ženklus pasidalija į 5 grupes.
2. Skelbiama pamokos tema, uždavinys.
3. Pokalbis.
Gal kas prisimenate situaciją, kai kalbėdamiesi su kitais ką nors ne taip supratote?
Kodėl ne taip supratote?
Kokios buvo pasekmės?
  5 min.  

Mokymo ir mokymosi veikla

Trukmė
1. Paaiškinama, kaip mokomasi durstinio metodu. Prieš pateikiant užduotis mokiniai informuojami, kad pamokos pabaigoje bus klausiama, ko išmoko. Bus klausinėjama ne ekspertų grupės, bet tų, kuriuos jie mokė. Taip pat pasakoma, kaip reikės į(si)vertinti veiklą: ar pateikta informacija buvo aiški, suprantama; ar nelabai aiški, ne viskas buvo suprantama; ar pateikta prastai, nes beveik nieko negalima buvo suprasti (1 priedas).
2. Taikomas durstinio metodas:
1 etapas. Mokiniai grupėse gauna skirtingą medžiagą (2 priedas), ją pasiskirsto, pasako grupės draugams savo temą.
2 etapas. Susiskirstoma į ekspertų grupes. Kiekvienas skaito  savo dalį. Perskaitę kartu  nagrinėja medžiagą ir planuoja, kaip mokys savo namų grupės draugus, perteiks informaciją, kad kiti ją suprastų (3 priedas). Mokytoja stebi mokinių darbą grupėse, konsultuoja,  rekomenduoja pasitikrinti, ar visi grupės nariai pasirengę pristatyti medžiagą kitiems.
3 etapas. Mokiniai grįžta į  savo namų grupes ir iš eilės moko vieni kitus. Grupės nariai pasižymi svarbiausią informaciją. Darbo tikslas – kad gerai visi išmoktų pateiktą medžiagą.
4 etapas. Tikrinamasi, kaip išmokta: mokytoja klausinėja namų grupės narius.
  35 min.

Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija

Trukmė
1. Grįžtama prie pamokos uždavinio: mokiniai 2–3 sakiniais užrašo, koks klausymasis yra veiksmingas ir kaip tinkamai klausytis.
2. Skelbiamas namų darbas: išsiaiškinti prasto klausymosi priežastis (vadovėlis, p. 99, 92 užduotis).
3. Vertinimo lentelės (1 priedas) pildymas ir aptarimas „namų“ grupėje.
4. Refleksija. Mokytoja klausia, ką mokiniai mano apie taikytą metodą: ar jis padeda veiksmingiau mokytis? Kodėl? Kur ir kada tokį mokymosi ar darbo būdą dar galima pritaikyti?
  5 min.      
Priedai 1 priedas. Vertinimo lentelė.
2 priedas. Tekstai.
3 priedas. Užduotys ekspertų grupėms.
 

Į viršų     Filmuota medžiaga