Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais

J. Degutytės eilėraščio „Močiutė kerpa avį“ perkeltinė prasmė

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA

Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas

 

Trukmė
1. Prisimenama žodžio perkeltinės reikšmės sąvoka, perskaitomas  eilėraščio pavadinimas – ,,Močiutė kerpa avį“.
2. Išsiaiškinama asmeninė mokinių patirtis: kalbamasi apie tai, ar mokiniai yra matę avių, kur ir kaip jos auginamos, kerpamos. Spėjama, apie ką galėtų būti eilėraštis (konkrečiosios, tiesioginės eilėraščio temos įvardijimas).
3. Demonstruojamas žaislas Avytė, pasikalbama apie tai, kodėl vaikai išnarsto žaislus.  Mokiniai prieina prie išvados, kad tai yra mažo vaiko noras tyrinėti, pamatyti, kas giliau, viduje. Kalbamasi apie tai, kad atidus teksto skaitymas ir nagrinėjimas irgi padeda įžvelgti, suprasti eilėraščio prasmę.
4. Aptariamas pamokos uždavinys (lentoje užrašytas), perskaitomi ir pakomentuojami plakate užrašyti grupės darbo vertinimo kriterijai (1 priedas).
 8 min.          

Mokymo ir mokymosi veikla

Trukmė
1. Kiekvienas mokinys tyliai perskaito J. Degutytės eilėraštį ,,Močiutė kerpa avį“, pasidalijama įspūdžiais.
2. Darbas grupėse. Dirbama 4-iose grupėse po 5–6 mokinius. Grupės pavadintos pagal užduoties (2 priedas) pobūdį:
1 grupė – ,,Mokytojai“ – išrenka ir rengiasi paaiškinti klasei eilėraščio žodžių ar eilučių tiesioginę ir perkeltinę prasmę;
2 grupė – ,,Menininkai“ – piešia pirmąjį eilėraščio įspūdį, rengiasi suvaidinti vieną eilėraščio sceną, raiškiai perskaityti eilėraštį;
3 grupė – ,,Iliustruotojai“ – atrenka ir karpo, lipdo duotas iliustracijas, kad pavaizduotų eilėraščio laiką ir erdvę (3 priedas);
4 grupė – ,,Mąstytojai“ – atlieka atvirų ir uždarų klausimų testą, atsakymus sudėlioja į rišlų tekstą.
Užduotys kiekvienai grupei su nurodytais atlikimo būdais pateikiamos raštu. Mokiniai  jas išsiaiškina ir atlieka bendradarbiaudami grupėje. Mokytoja stebi grupių darbą. Prireikus pataria, paaiškina, ką ir kaip reikia atlikti.
3. Mokiniai pristato darbus: raiškiai skaito,  aiškina, vaidina, atsako į klausimus.
Padedami mokytojos, atsakydami į jos klausimus,  mokiniai bando apibendrinti – palyginti atrastąją eilėraščio prasmę su pamokos pradžioje įvardyta prasme.
30 min.
                                Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija Trukmė
1. Grupių darbo vertinimas. Mokiniai vertina pristatomus darbus, pagirdami už sėkmę plojimais,  ar emociškai: įdomu, gražu ir kt. Mokytoja pristatomus darbus trumpai pakomentuoja pagal aptartus kriterijus ir juos įvertina.
2. Darbo grupėje įsivertinimas. Mokiniai užrašo savo vardus šalia užduočių, kurias, jų manymu, grupėje sekėsi atlikti geriausiai.
3. Kitų darbo vertinimas. Kiekvienas mokinys ant lipnaus lapelio nupiešia šypsenėlę ir įteikia grupės draugui, kurio darbu labiausiai žavėjosi.
 
7 min.
 Priedai 1 priedas. Grupių darbo vertinimo kriterijai.
2 priedas. Užduotys grupėms.
3 priedas. Grupės atliktis – koliažas.
 

Į viršų     Filmuota medžiaga