Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais
Įasmeninimas
Pamokos aprašas
Lietuvių kalbos pamoka Įasmeninimas vyko 2010 metų vasario 9 dieną Vilniaus Senvagės vidurinės mokyklos (dabar – gimnazijos) 6d klasėje. Pamoka parengta projekto „Pagrindinio ugdymo pirmojo koncentro (5–8 kl.) mokinių esminių kompetencijų ugdymas“ švietimo konsultantų mokymų metu. Pamoką parengė lietuvių kalbos mokytojos Jolanta Baltienė (Panevėžio „Vyturio“ vidurinė mokykla (dabar progimnazija), Dalia Burneikaitė (Visagino „Verdenės“ gimnazija), Vilma Gaižauskaitė (Marijampolės Petro Armino pagrindinė mokykla), Lina Plėtienė (Panevėžio „Vyturio“ vidurinė mokykla (dabar – progimnazija). Pamoką vedė Vilma Gaižauskaitė ir Jolanta Baltienė. Pamokoje siekiama padėti mokiniams konstruoti naujas žinias veikiant praktiškai, remiantis asmenine patirtimi: kuriant pasakojimą, dialogą, vaidinant, inscenizuojant; skatinamas mokinių mokymasis bendradarbiaujant.
Mokykla | Vilniaus Senvagės vidurinė mokykla (dabar – gimnazija) |
Klasė, dalykas | 6 klasė, lietuvių kalba |
Mokytojas | Vilma Gaižauskaitė, Jolanta Baltienė |
Bendrosios kompetencijos | Mokėjimo mokytis: mokosi noriai, kartais pasitardamas; į mokymąsi įtraukia kitus; įsivertina, aptaria pažangą. Socialinė: atsakingai veikia siekdamas bendrų tikslų; kryptingai ieško pagalbos ir ją priima, padeda kitiems. Komunikavimo: atsakingai naudoja nurodytas priemones ir būdus informacijai perteikti; komunikuodamas atsižvelgia į temą, tikslą, adresatą ir situaciją. Iniciatyvumo ir kūrybingumo: kūrybiškai mąsto, drąsiai kelia idėjas; imasi iniciatyvos idėjoms įgyvendinti, sukuria veiksmų planą; aktyviai ir kūrybiškai veikia įgyvendinant idėjas, įtraukia kitus. |
Pasiekimai iš bendrųjų programų | Nuostatos Noriai dalytis patirtimi sakytine kalba. Išklausyti kitą, gerbti jo nuomonę. Ginti savo nuomonę neįžeidžiant kitų. Gebėjimai, žinios ir supratimas 1.2. Vertinti klausomo teksto [...] raišką: išsakyti savo nuomonę, remiantis patirtimi. 1.3. Sąmoningai klausytis, taikyti mokytojo pasiūlytas aktyvaus klausymosi strategijas. 2.1.8. Atpažinti tekste kalbinės raiškos priemones: [...] įasmeninimus [...] ir paaiškinti jų paskirtį. 1.4. Kalbėti atsižvelgiant į adresatą (bendraamžiai, [...] mokytojai, kiti suaugusieji) [...]. Mokytojui padedant pasirinkti kalbinę raišką. 1.6. Siekiant saviraiškos ir sudominti pasakoti nuotykius, įvykius, grįstus patirtimi bei išmone. 1.7.3. Siekiant įtikinti vartoti [...] įasmeninimus, emociškai nuspalvintus žodžius. 1.10. Taikyti mokytojo pasiūlytas strategijas rengiantis kalbėti ir kalbant. Mokytojui padedant apmąstyti savo kalbėjimo ir klausymo veiklą: paaiškinti, kas pasisekė, kas – ne, kodėl, ką kitąkart reikėtų daryti kitaip. |
Pamokos tema | Įasmeninimas |
Pamokos uždavinys (-iai) | Remdamiesi asmenine patirtimi, dirbdami grupėmis, mokiniai nurodytais būdais atliks kūrybines užduotis ir išsiaiškins, kas yra įasmeninimas. |
Priemonės | Multimedija, pateiktis, žymekliai, du A1 formato lapai, spalvoti lipnūs lapeliai, A4 formato lapai, rašikliai, lipni guma. |