Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais
Sakmių kūrimas
Pamokos aprašas
Lietuvių kalbos pamoka Sakmių kūrimas vyko 2010 metų gruodžio 7 dieną Vilniaus Senvagės vidurinės mokyklos (dabar – gimnazija) 6d klasėje. Pamoką vedė lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Raimonda Kisielienė.
Pamokoje buvo siekiama sukurti nekasdienę aplinką – pamoka vyko mokyklos etnokultūros muziejuje. Mokiniai, vadovaujami mokytojos, kryptingai rengėsi kūrybinei užduočiai: susipažino su kitos klasės mokinių parengtu sakmių aplanku, skaitė ir nagrinėjo lietuvių sakmių pavyzdžius, juos apibendrino formuluodami mitologinės sakmės apibrėžtį, aptarė nuorodas, kaip kurti sakmes ir kt. Mokinių grupių sukurtų sakmių juodraščiai buvo skaitomi klasei ir aptariami. Pamokos pabaigoje mokiniai pagal mokytojos pateiktas nuorodas įsivertino savo mokymosi sėkmę ir aptarė iškilusius sunkumus.
Mokykla | Vilniaus Senvagės vidurinė mokykla (dabar – gimnazija) |
Klasė, dalykas | 6 klasė, lietuvių kalba |
Mokytojas | Raimonda Kisielienė |
Bendrosios kompetencijos | Mokėjimo mokytis: nagrinėdami pavyzdžius mokosi planuoti savo užduotį; įvertina savo mokymosi veiklą. Iniciatyvumo ir kūrybingumo: kaupia, atrenka idėjas ir kūrybiškai mąsto; aktyviai ir kūrybiškai veikia įgyvendindami idėjas. Socialinė: atsakingai atlieka užduotis dirbdami komandoje; kryptingai ieško pagalbos, geba susitarti. Komunikavimo: pagal pavyzdį kuria tekstą atsižvelgdami į tikslą; pristato savo darbą klasei. |
Pasiekimai iš bendrųjų programų | Nuostatos Vertinti rašymą kaip svarbią veiklą, teikiančią saviraiškos, bendravimo galimybių.Siekti tobulinti savo rašytinės kalbos gebėjimus, priimti konstruktyvią grįžtamąją informaciją. Gebėjimai, žinios ir supratimas 1.8. Dalyvaujant įvairaus pobūdžio pokalbiuose efektyviai klausytis, klausti, atsakyti, reikšti savo nuomonę. 3.1. Rašyti atsižvelgiant į tikslą, situaciją, adresatą. 3.1.B. Siekiant sudominti kurti nesudėtingos kompozicijos pasakojimus. |
Pamokos tema | Sakmių kūrimas |
Pamokos uždavinys (-iai) | Remdamiesi žiniomis apie mitologines ir etiologines sakmes (kas pagrindiniai veikėjai, kada ir kur vyksta veiksmas, kokia nuotaika), grupėje sukurs sakmę. |
Priemonės | Kitos klasės mokinių parengtas sakmių aplankas, sakmės iš rinkinio „Sužeistas vėjas“ (Vėlius N. Sužeistas vėjas. Vilnius: Versus aureus, 2005), įsivertinimo lapeliai, A4 formato lapai kiekvienam mokiniui. |