Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais

Pavojai, slypintys internete

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA

Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas Trukmė
1. Mokiniai suskirstomi į grupes naudojant spalvotas korteles. Demonstruojamos pateikties skaidrės (1 priedas), kuriose keičiasi įvairūs vaizdai interneto tema, sklinda skirtingi garsai, tačiau nepateikiami jokie komentarai. Mokiniai stebi pateiktį.
2. Užduodami įvadiniai klausimai:
Kokia šiandien diena? Kuo ji ypatinga?
Gal kas nors skaitėte ar girdėjote apie saugų internetą?
Kodėl tokia diena reikalinga?
Kaip ji pažymima?
Klausinėjama naudojantis minkštu kamuoliuku. Kamuoliukas metamas vienam iš mokinių, pagavęs turi atsakyti į klausimą. Taip į diskusiją įtraukiami visi mokiniai, ne tik tie, kurie patys nori kalbėti.
3. Po diskusijos skelbiama pamokos tema ir trumpas įvadas.
Kas antras Europos vaikas reguliariai naršo internete. Internetas, socialinių tinklų svetainės, įvairių tyrimų duomenimis, tapo svarbiausia jaunosios kartos komunikacijos priemone. Tačiau jaunuoliai retai susimąsto apie internete slypinčius pavojus. Vasario 9 d. – Saugaus interneto diena. Tai puiki proga paanalizuoti internete slypinčius pavojus, aptarti būdus, kaip jų išvengti. Pristatomas pamokos uždavinys.
5 min.
Mokymo ir mokymosi veikla Trukmė
1. Užduotis mokiniams: grupės gauna skirtingus tekstus ta pačia tema (2 priedas). Grupė turi atidžiai perskaityti tekstą, aptarti jo temą, problemą, pagrindinę mintį. Remdamiesi savo patirtimi ir skaitytu tekstu užduočių lape (3 priedas) mokiniai turi surašyti pavojus, slypinčius internete, ir pateikti patarimus, kaip jų išvengti.
2. Naudodamiesi įsivertinimo lapu (4 priedas), kuriame pateikti mokytojų įvardyti pavojai bei patarimai, kaip jų išvengti, mokiniai pasitikrina savo atliktį ir ją pakoreguoja.
3. A3 formato lapuose mokiniai parengia savo atlikto darbo pristatymą: sugalvoja pavadinimą, užrašo, jų manymu, svarbiausius pavojus, patarimus, iliustruoja.
4. Parengiama grupių darbų galerija.
5. Apibendrinamasis pokalbis. Mokiniai raštu įvardija tuos pavojus, apie kuriuos iki šiol nebuvo rimtai susimąstę, ir dalykus, kurie jiems pasirodė svarbiausi. Mokytojas mėtydamas kamuoliuką kviečia mokinius pasidalyti savo išvadomis su visa klase.
35 min.
Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija Trukmė
1. Refleksija. Mėtant kamuoliuką mokiniai kviečiami pasisakyti, kaip jautėsi atlikdami užduotis, kurios veiklos buvo įdomios, naudingos. Kodėl? Ką nauja sužinojo, ar tai galės pritaikyti praktiškai, kaip?
2. ,,Voratinklio“ metodu įsivertinami komunikavimo ir bendradarbiavimo gebėjimai (5 priedas).
5 min.
Priedai 1 priedas. Pateiktis.2 priedas. Tekstai grupėms.
3 priedas. Užduočių lapas.
4 priedas. Užduoties atlikties įsivertinimo lapas.
5 priedas. Mokinio įsivertinimo „Voratinklio“ metodu pavyzdys.
 

Į viršų     Filmuota medžiaga