Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais

Pasakojimas su aprašymo elementais

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA

Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas

Trukmė

1. Pristatomas ir aptariamas pamokos uždavinys.
2. Organizuojamas žaidimas „Kas tu toks?“. Ant stalo po skarele paslepiami daiktai. Mokinys (grupės atstovas) užrištomis akimis turi išsirinkti daiktą ir atspėti, koks tai daiktas. Tokiu būdu kiekvienai grupei tenka po skirtingą daiktą, kurį turės aprašyti ir apie jį sukurti istoriją.
3. Žiūrimas begarsis animacinis filmas   http://www.youtube.com/watch?v=PvCWPZfK8pI&feature=related, kurį du savanoriai mokinai po peržiūros įgarsina.
4. Pokalbis, kurio metu dalijamasi įspūdžiais, aptariama, apie ką buvo filmas.
5. Skaitoma Viljamo Sarojano apysakos „Tėti, tu keistuolis“ skyriaus „Lapas“ ištrauka (1 priedas).
6. Aktyvusis klausinėjimas. Pateikiami klausimai siekiant išsiaiškinti, ar mokiniai suprato V. Sarojano teksto prasmę. Mokinių klausiama:
Ką suprato berniukas kalbėdamas su tėčiu?
Ką kuria daiktai?
Nuo ko priklauso, ar daiktas – menas?
Ko tėvas moko sūnų?
7. Juozo Erlicko eilėraščio „Mano stalas“ skaitymas ir aptarimas pagal mokytojos pateiktus klausimus siekiant išsiaiškinti, kaip apibūdinamas daiktas – stalas.
Klausimai:
Į kokį daiktą pasižiūrėjęs poetas sukūrė kūrinį?
Koks yra stalas? Apibūdinkite stalą remdamiesi tekstu.
Iš kurių teksto žodžių galime sužinoti apie stalo formą?
Iš kokios medžiagos yra pagamintas stalas?
Kokia stalo paskirtis?
  25 min.  

Mokymo ir mokymosi veikla

Trukmė

1. Iš anksto suskirstytose mišriose grupėse mokiniai pasiskirsto vaidmenimis: grupės vadovas, plakato apipavidalintojas, dailininkas, raštininkas, laiko „vadybininkas“.
2. Užduotys grupėms:
dideliuose popieriaus lapuose aprašyti išsirinktą daiktą, atkreipiant dėmesį į dydį, formą, spalvą, svorį, medžiagą, iš kurios pagamintas, paskirtį ir kt.;
išsirinkti tinkamą namą, kuriame gyvens jų išsirinktas daiktas, 5–6 epitetais apibūdinti ir pristatyti klasei;
sugalvoti, kokių stebuklingų galių turi pasirinktas grupės daiktas, su kokiu daiktu galėtų gyventi name, ir pristatyti klasei;
išsirinkti, su kuriuo kitų grupių daiktu galėtų gyventi pasirinktas daiktas;
sukūrus pasakojimo veikėjus, numačius veiksmo vietą, sukurti 80–100 žodžių istoriją (raštu), kurioje veiktų grupės pasirinkti daiktai, ir pristatyti ją klasės draugams.
3. Darbas grupėse: istorijos su pasirinkto daikto aprašymu kūrimas ir rengimasis grupės darbą pristatyti klasei (tęsinys).
4. Sukurtų istorijų pristatymas. Grupės pristato klasės draugams sukurtus pasakojimus su aprašymo elementais.
  55 min.                      

Apibendrinimas: įsivertinimas, vertinimas, refleksija

Trukmė

1. Kiekvienas mokinys „Rankos“ metodu įsivertina gebėjimų pažangą (2 priedas, 10,11 skaidrės). Piešiama pirštinė (ranka), prie „pirštų“ surašomi pamokos metu įgyti gebėjimai. Mokiniai įsivertina savo pažangą spalvindami „pirštus“ („megzdami pirštinę“).
2. Mokiniai vertina grupių sukurtus pasakojimus „Eurovizijos“ metodu: skiria spalvotą lapelį grupei, kurios pasakojimas labiausiai patiko (už save balsuoti negalima).
 

10 min.

Priedai 1 priedas. Viljamo Sarojano apysakos „Tėti, tu keistuolis“ skyriaus „Lapas“ ištrauka.
2 priedas. Pateiktis.

Į viršų     Filmuota medžiaga