Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais

Kūrybinio grupių darbo „Ką sužinojome apie laivus ir jūrininkus“ pristatymas, mokymasis vertinti ir įsivertinti grupės darbą

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA

Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas

Trukmė
1. Mokiniai, padedami mokytojos,  aptaria ir priima bendrus veiklos pamokoje susitarimus.
2. Mokytojos pateiktos situacijos aptarimas poromis, pokalbis.
Mokytoja siūlo prisiminti ir porose aptarti situaciją, kai koks nors mokinio darbas buvo vertinamas ir kaip mokinys tada jautėsi, ar šis vertinimas jam padėjo tobulėti. Skiriama minutė pamąstyti ir pasitarti porose. Tada keli mokiniai kviečiami pasidalyti savo mintimis su klase. Apibendrindama mokinių pasisakymus mokytoja atkreipia dėmesį, kad darbą atlikti lengviau, kai iš anksto žinomi kriterijai. Kriterijai padeda, kai norime pateikti pastabų ir komentarų vieni kitiems.
3. Pamokos uždavinio skelbimas ir komentavimas.
  8 min.    

Mokymo ir mokymosi veikla

Trukmė
1. Prieš grupių kūrybinių darbų pristatymą aptariama pamokos eiga: aktyvaus klausymosi užduotys (sužinojau / įdomu / noriu sužinoti), pristatymo vertinimo ir grupės darbo įsivertinimo kriterijai (1 priedas); susitariama, kad komentuojančios grupės vengs pasikartojimų; aptariama, kokie komentarai ir vertinimai yra korektiški.
2. Grupių atstovai pristato kūrybinius darbus (perskaitę Skaitiniuose A. Každailio knygos ,,Laivai ir jūrininkai“ ištrauką, mokiniai savarankiškai rinko informaciją ir parengė pristatymus laisvai pasirinkta forma temomis Laivų kilmė ir raida, Piratai, Kolumbo kelionės).
3. Po kiekvienos grupės pristatymo kitos grupės trumpai pasitaria ir pakomentuoja pristatymą, užduoda klausimų. Paskui grupės įvertina pristatymą užpildydamos  lentelę. Vertinimo rezultatai iki apibendrinimo neskelbiami.
  30 min.
                   Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija Trukmė
1. Darbo grupėje įsivertinimas.
Po visų pristatymų mokiniai grupėse porą minučių įsivertina savo grupės darbą bei jo pristatymą užpildydami mokytojos pateiktas lenteles (1 priedas). Grupių atstovai prisega užpildytas lenteles prie sienos ir supažindina klasę su grupės įsivertinimo rezultatais.
2. Refleksija.
Grupės porą minučių aptaria pamoką atsakydamos į klausimus:
Ką pamokoje sužinojo?
Kas buvo įdomu?
Kas liko nesužinota ir kaip tai galima padaryti?
Grupių atstovai apibendrintą grupės nuomonę išsako klasei.
3. Mokytojos paskatinti, mokiniai grupėmis ir visa klase išreiškia savo emocijas baigiantis pamokai (Jausmų griaustinis).
  7 min.  
Priedai 1 priedas. Grupės darbo vertinimo / įsivertinimo lentelė.
2 priedas. Grupės kūrybinio darbo Kolumbo kelionės pateiktis.

Į viršų     Filmuota medžiaga