Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais

B. Baltrušaitytės apsakymo „Trys pasakojimai apie Skaudą“ aptarimas

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA

Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas Trukmė
1. Du berniukai atlieka dainą-giesmę iš apsakymo. Kiti sėdi grupėse po penkis, klauso giesmės. Berniukams pasirengti padėjo muzikos mokytoja.
2. Mokytoja klausia:
Ką mąstėte klausydamiesi giesmės?
Kokių jausmų ji sukėlė?
Iš kokio ji kūrinio?
Kas parašė šį apsakymą?
Ką žinote apie Rambyno kalną?
Kokius vandenvardžius atpažinote tekste? Pacituokite.
Kuo šis tekstas skiriasi nuo šiemet skaitytų?
Koks laikas vaizduojamas kūrinyje?
Kokį B. Radzevičiaus apsakymą, kuriame taip pat atsigręžiama į praeitį, skaitėme 6 klasėje?
Atkreipiamas mokinių dėmesys į rašytojos knygų parodėlę ir pabrėžiama, kad Lomiuose iškilmingai paminėtas rašytojos B. Baltrušaitytės 70-mečio jubiliejus.
3. Sukuriama intriga: apsakyme išryškėja apibendrinimo, apmąstymo įspūdis. Tad jis provokuos mus šioje pamokoje pabūti filosofais. Ką reiškia filosofuoti? Ar Skaudas linkęs filosofuoti? Įrodykite. Mokiniai suranda ir skaito citatą apie Skaudo mintis.
4. Paskelbiamas pamokos uždavinys. Pristatoma užduotis: plakate argumentuotai pateikti visus užduotyje nurodytus dalykus ir tinkamai (aiškiai, taisyklinga kalba) juos pristatyti  klasės draugams.
5. Aptariami vertinimo kriterijai (1 priedas). Mokytoja pasako, kad grupių atliktas užduotis vertins kitos grupės. Mokytoja grupių įvertinimą aptars kitą pamoką. Apibendrinti įvertinimai bus įrašyti į kaupiamąjį vertinimą.
  10 min                            
Mokymo ir mokymosi veikla Trukmė
1. Mokiniai sėdi grupėse Kuršiai, Jotvingiai, Aisčiai, Skalviai, Žiemgaliai. Šiose grupėse mokiniai dirba kelias pamokas. Primenamos grupės ir darbo jose taisyklės. Mokiniai pasiskirsto vaidmenimis: iniciatorius, informacijos ieškotojas, apibendrintojas, raštininkas. Iniciatorius skatina kurti idėjas, ragina grupę judėti tikslo link. Informacijos ieškotojas bendraudamas ieško informacijos, aiškinasi jos trūkumus, labai greitai reaguoja į kitų pateiktus pasiūlymus. Apibendrintojas susistemina visas idėjas ir pasiūlymus.
Mokiniai grupėse išsiaiškina užduotis (2 priedas).
2. Mokiniai dirba grupėmis. Mokytoja stebi mokinių darbą, konsultuoja.
3. Vienas grupės narys prie lentos pristato atliktą užduotį. Grupės tardamosi pagal kriterijus įvertina kitų grupių užduočių atlikimą. Pildoma lentelė (1 priedas).
4. Mokytoja padeda mokiniams apibendrinti klausdama:
Kuo ypatingas Skaudas?
Koks jo likimas?
Kodėl trečioje apsakymo dalyje nuotaika tampa liūdna?
Kokia teksto pagrindinė mintis?
Kodėl tekstas filosofinis?
  30 min.              
Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija Trukmė
1. Grįžtama prie uždavinio, paklausiama, ar pasiekta tikslų.
2. Įsivertinamas supratimas: pakeliama žalia kortelė, jei pamokos medžiaga gerai suprasta, geltona, jei iš dalies, raudona, jei menkai.
3. Įsivertinamas darbas grupėje (3 priedas). Mokytoja mėto kamuoliuką, o jį pagavęs mokinys pasidalija savo įsivertinimu su klase.
4. Refleksija pagal ŽNS (žinojau – nauja – svarbu) metodą.  Mokytoja paprašo parašyti po 2–3 teiginius antroje ir trečioje skiltyse ir pakviečia kelis mokinius paskaityti.
5. Skiriami namų darbai: parašyti samprotavimą Kodėl Skaudo likimas skaudus? (apimtis – 1 puslapis) arba raštu suformuluoti kelias šalutines aptarto teksto temas bei problemas ir iš teksto išrinkti 2–3 aforizmus.
  5 min.    
Priedai 1 priedas. Grupių darbo vertinimo kriterijų lentelė.
2 priedas. Užduotys grupėms.
3 priedas. Darbo grupėje įsivertinimo lapas.

Į viršų     Filmuota medžiaga