Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais

Aprašymo mokymas

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA

Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas Trukmė
1. Sudominimas. Mokiniams išdalijami du skelbimo apie dingusį šuniuką variantai, prašoma nuspręsti, katras skelbimas geresnis, ir motyvuotai paaiškinti savo pasirinkimą (1 priedas).
2. Patirties išsiaiškinimas. Mokinių prašoma prisiminti, koks duotų tekstų tipas, pasvarstyti, kodėl reikia mokėti gerai apibūdinti daiktą, gyvūną ir pan.
3. Pamokos temos, mokymosi uždavinių skelbimas. Pasakoma pamokos tema, paaiškinama, kad jai mokytis bus skiriamos šešios pamokos, grupėms išdalijami lapai su numatytais šio pamokų ciklo uždaviniais ir trumpai aptariama, ko bus mokomasi pamokose (2 priedas). Paaiškinamas šios pamokos uždavinys.
4. Pamokos veiklos būdų aptarimas. Mokiniams primenama, kad į grupes jie buvo suskirstyti iš anksto, kad kiekvienas turėjo atsinešti žaislą ir pasiruošti papasakoti, kaip jį gavo. Paaiškinama, kad šiose grupėse mokiniai dirbs tol, kol mokysis aprašymo. Mokiniams išdalijami dideli popieriaus lapai ir paprašoma viršuje užrašyti pamokos temą bei priklijuoti gautus uždavinius, siūloma klijuoti visas atliktas užduotis, paaiškinama, kad toks fiksavimas vėliau padės pakartoti tai, ko išmokta.
  5 min.
Mokymo ir mokymosi veikla Trukmė
1. Mokiniai grupėje pasidalija pareigomis.
2. Skiriama pirma užduotis: kiekvienam grupės nariui papasakoti žaislo atsiradimo istoriją savo grupės nariams.
3. Antra užduotis: išrinkę vieną istoriją, ją užrašo ir papildo aprašymu.
4. Trečia užduotis: aprašymo pavyzdžio nagrinėjimas, teksto žymėjimas spalvomis (3 priedas). Iš pradžių darbas atliekamas individualiai, tada tariamasi su grupės nariais, svarstoma, kuris atsakymas teisingas, jei reikia – pildoma. Mokiniai pristato darbo rezultatus: apibendrina paaiškindami, kaip komponuojamas aprašymas.
5. Ketvirta užduotis: siūloma patobulinti anksčiau kurtą žaislo aprašymą, atsižvelgiant į tai, ką sužinojo nagrinėdami pavyzdį.
6. Penkta užduotis: tekstų nagrinėjimas pagal pateiktus planus (4 priedas). Aptariama užduoties atliktis.
7. Šešta užduotis: pamokos pradžioje pateiktame skelbime apie dingusį šuniuką pabraukti žodžius, kuriais aprašomas gyvūnas, ir nustatyti, kurios kalbos dalys svarbiausios kuriant aprašymą. Atlikus užduotį, prašoma prisiminti, kuri kalbos dalis svarbiausia kuriant pasakojimą.
8. Apibendrinama: pildoma pasakojimo ir aprašymo požymių lentelė. Ji padės mokiniams nustatyti, ar pavyko įgyvendinti numatytą pamokos uždavinį.
  75 min.
Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija Trukmė
1. Grįžtama prie išdalytų lapų su uždaviniais ir siūloma pabraukti tuos, kuriuos pavyko įgyvendinti.
2.  Grupėms išdalijami lapai, kuriuose mokiniai įsivertina savo atliktą darbą „Pyrago dalijimosi“ metodu.
3.  Siūloma pagalvoti, kokios kompetencijos buvo ugdomos pamokoje, ant lipnių lapelių nupiešti jų simbolius (mokykla, dalyvaudama projekte, sukūrė kompetencijų simbolius, kuriuos naudoja ugdymo procese) ir prilipdyti lentoje.
  10 min.
Priedai 1 priedas. Sužadinimo užduotis.
2 priedas. Pamokų ciklo uždaviniai.
3 priedas. Pavyzdžio nagrinėjimo užduotys (1).
4 priedas. Pavyzdžio nagrinėjimo užduotys (2).
5 priedas. Mokinių darbo akimirkos ir mokymosi medžiagos pavyzdys.

Į viršų     Filmuota medžiaga