Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais

A. Lindgren apysakos „Mijo, mano Mijo“ pagrindinio veikėjo paveikslas

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA

Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas Trukmė
1. Skelbiama pamokos tema, uždavinys.
2. Stebima ištrauka iš filmo pagal A. Lindgren apysaką.
3. Pokalbis. Pateikiami klausimai, susiję su scena iš filmo ir skaityta apysakos ištrauka.
Kokius apysakos vaizdus priminė filmas?
Išvardykite filme matytus ir apysakoje pavaizduotus veikėjus.
Kuris iš jų pagrindinis?
Kuo pagrindinis filmo veikėjas panašus į knygos veikėją?
Kuo tas pats veikėjas filme ir kūrinyje skiriasi? Kodėl?
  5 min.      
Mokymo ir mokymosi veikla Trukmė
1. Pristatomos užduotys grupėms, nurodomas darbo atlikimo laikas (15 min.).
Užduotys grupėms:
1. Nupiešti piešinį, atskleidžiantį bent tris Mijo charakterio bruožus, lemiančius jo elgesį. Piešinį pakomentuoti.
2. Inscenizuoti kūrinio epizodą, kuriame labiausiai atskleidžiami Mijo charakterio bruožai ir poelgiai.
3. Sukurti eilėraštį ar dainą apie pagrindinio veikėjo charakterio bruožus ir elgesį. Sukurtą kūrinėlį padeklamuoti ar padainuoti.
4. Sukurti plakatą-koliažą, atskleidžiantį bent tris Mijo charakterio bruožus, lemiančius jo elgesį. Plakatą pakomentuoti.
2. Grupėse „ Rankos“ metodu pasiskirstoma vaidmenimis: mokiniai nupiešia ranką, ant jos pirštų surašo vaidmenis (vadovas, idėjų pateikėjas, užrašinėtojas, klausinėtojas, kalbėtojas) (1 priedas), pasiskirsto vaidmenis ir ant rankos pirštų prie atitinkamo vaidmens užsirašo savo vardą.
3. Grupių vadovai išsitraukia užduotis.
4. Supažindinama su užduočių vertinimo kriterijais (2 priedas).
5. Išsiaiškinama, kaip mokiniai suprato užduotį ir vertinimo kriterijus.
6. Skelbiama darbo pradžia, fiksuojamas laikas.
7. Mokiniai dirba grupėmis.
8. Mokiniai pristato atliktas užduotis.
  30 min.
Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija Trukmė
 1. Mokiniai vertina grupių pristatymus pagal aptartus kriterijus: vertinimo lentelėse (3 priedas) klijuoja spalvotus lapelius prie atitinkamo įvertinimo (4 priedas). Pristatydami vertinimo lenteles komentuoja savo sprendimus.
2. Pyrago dalijimosi metodu kiekvienas mokinys įsivertina darbą grupėje: atsikerpa „pyrago“ gabalą, kurio dydis atspindi jo indėlį į visos grupės darbą. Ant atsikirptos dalies užrašo, kas jam geriausiai sekėsi, ką kitą kartą darytų kitaip.
3. Apibendrinamas mokymosi patyrimas: mokiniai pristato „rankas“, nurodydami du dalykus, kurie jiems atliekant užduotį pavyko geriausiai, ir linkėjimą savo grupei, ką kitą kartą reikėtų daryti geriau. „Rankos“ pakabinamos matomoje klasės vietoje. Mokytojas apibendrina visų grupių sėkmes ir tobulintinus dalykus.
3. Grįžtama prie uždavinio, aptariama, kaip pavyko jį įgyvendinti.
4. Skiriamas namų darbas:
Parašyti 30–40 žodžių pastraipą apie labiausiai patikusį veikėją, atskleidžiant bent tris jo charakterio bruožus.
Arba
Parašyti labiausiai patikusiam veikėjui laišką, kuriame reikia paaiškinti, kokiomis savybėmis (nurodyti ir aptarti bent tris) sužavėjo adresatas.
  10 min.                      
Priedai 1 priedas. „Rankos“ su vaidmenimis pavyzdys.
2 priedas. Vertinimo kriterijai.
3 priedas. Vertinimo lentelė.
4 priedas. Grupių darbo vertinimo veikla.
5 priedas. Darbo grupėje įsivertinimo pavyzdys: „Pyrago dalijimasis“.
6 priedas. Mokinių veiklos ir darbų pavyzdžiai.

Į viršų     Filmuota medžiaga