Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais

Žinutė

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA

Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, uždavinio skelbimas Trukmė
Pamokos pradžioje aktualizuojamos mokinių žinios ir patirtis: prisimenami tekstai, kuriuos mokiniai mokėsi rašyti, glaustai aptariama, kokių jie žanrų; kas  būdinga pasakojimui ir aprašymui.
Skelbiama pamokos tema – „Žinutė“. Mokiniams skiriama užduotis su suolo draugu aptarti, kas, jų nuomone,  žinutėje svarbiausia.
Skelbiamas pamokos  uždavinys: pagal aptartus 8 požymius atpažinti laikraštyje žinutę ir patiems parašyti 6–10 sakinių žinutę nurodyta tema.
  10 min.    

Mokymo ir mokymosi veikla

Trukmė
1. Darbas su informacija: svarbiausi žinutės požymiai.
Mokiniai suskirstomis grupėmis po keturis. Skiriama užduotis: kiekvienas mokinys turi atidžiai perskaityti nurodytą informaciją vadovėlyje (1 priedas) ir pasakyti grupės nariams po du žinutės požymius. Kai mokiniai išsako savo nuomonę, kiekviena grupė įvardija bent po du, jų nuomone, svarbiausius žinutės požymius.
2. Apibendrinama: lentoje užrašomi 8 žinutės požymiai:
1. Pavadinimas (tikslus, įdomus, intriguojantis);
2. Įvykis. Kas įvyko?
3. Vieta. Kur įvyko?
4. Laikas. Kada įvyko?
5. Dalyviai. Kas dalyvavo?
6. Kaip dalyviams sekėsi?
7. Kokios išvados?
8. Kas parašė? / Kas autorius?
3. Užduotis grupėms:
a) individualiai perskaityti žinutę „Išvyka į Simną“ (2 priedas) ir pasižymėti, kuriuos žinutės požymius ji atitinka;
b) dar kartą perskaityti žinutę grupėje balsu ir aptarti aptiktus žinutės požymius.
Mokytoja kviečia vieną kurią grupę pristatyti atsakymus klasei, atsakymai pakomentuojami, jei reikia, papildomi.
4. Kiekvienai grupei įteikiama po du  laikraščio „Tauragės kurjeris“ egzempliorius. Skiriama užduotis – dirbant poromis surasti laikraštyje žinutę ir sutartais ženklais (skaitmenimis) pažymėti sutartą informaciją pagal lentoje užrašytus  žinutės rašymo reikalavimų punktus. Kai mokiniai, radę žinutę, informaciją sunumeruoja, poros apsikeičia laikraščiais ir įvertina viena kitos darbą.
5. Kūrybinė užduotis grupėms: sukurti žinutę į rajono laikraštį nurodyta tema. Grupėms išdalijamos skirtingos užduotys mokyklos gyvenimo tema:
1. Matematikos viktorina.
2. Ketvirtokų išleistuvės.
3. Chorų šventė.
4. Išvyka į boulingą.
5. Sporto varžybos.
6. Vasario 16-osios šventė.
Mokiniai dirba grupėmis po keturis. Tekstas rašomas A4 formato lapuose paliekant didesnes paraštes pastaboms, pasiūlymams, įvertinimui. Kai grupės atlieka užduotį – parašo žinutę, pagal laikrodžio rodyklę (karuselės metodu) pasikeičiama lapais su kitomis grupėmis. Vertindamos kitų grupių darbą grupės lapo paraštėje užrašo savo pasiūlymus, nurodo trūkumus ir lapą siunčia toliau pagal laikrodžio rodyklę. Grupė, gavusi savo žinutę, dar kartą perskaito tekstą, kitų grupių pastabas ir siūlymus ir  ištaiso nurodytus trūkumus. Pasiruošiama grupės kūrinį pristatyti klasei.
6. Grupių atstovai  raiškiai skaito žinutes klasei. Kitų grupių nariai klauso ir  pasižymi, ar skaitoma žinutė atitinka žanro reikalavimus. Vadovaujami mokytojos, mokiniai išsako savo pasiūlymus, kaip tobulinti žinutes. Mokytoja apibendrina visų grupių darbus, pakomentuoja mokinių išsakytas pastabas ir pasiūlymus,  pabrėžia sukurtų žinučių privalumus ir  tobulintinus dalykus.
8. Individualus darbas: parašyti žinutę tema „Akcija Darom“.
  75 min.  

Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija

Trukmė
 1. Pamokos pabaigoje mokiniams išdalijamos kortelės su įsivertinimo rodykle. Mokiniai 10 balų skalėje pažymi, ką jie apie žinutę žinojo prieš pamoką ir ką supranta ir moka pamokos pabaigoje.   5  min.  
  Priedai 1 priedas. Dalykinis tekstas: žinutė.
2 priedas. Žinutė. Išvyka į Simną.
3 priedas. Nuotraukose – pamokos akimirkos.

Į viršų     Filmuota medžiaga