Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais

T. M. Rido romano ,,Raitelis be galvos“ pasakojimas

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA

Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas

Trukmė
1. Patirties ir žinių išsiaiškinimas: pasakojimo schemos komentaras, sąvokų įtvirtinimas.
Mokytojos vadovaujami, mokiniai paaiškina ankstesnėje pamokoje  parengtą  pasakojimo schemą; pakartojamos sąvokos:  pasakotojas, pasakojimo tikslas ir adresatas; pabrėžiamas pasakotojo vaidmuo, jo santykis su pasakojimo tikslu bei adresatu.
2. Prisimenamos jau perskaitytos romano ,,Raitelio be galvos“ ištraukos.
3. Atidus skaitomos laikraščio žinutės klausymas, pokalbis. Mokiniai kviečiami palyginti skaitytų romano ištraukų ir mokytojos skaitomos informacinės žinutės (1 priedas)  tikslus bei tekstų keliamą įspūdį skaitytojui.
4. Aptariamas lentoje užrašytas pamokos uždavinys, grupės darbo užduoties vertinimo kriterijai (2 priedas).
  8 min.              

Mokymo ir mokymosi veikla

Trukmė
1. Dirbama trijose grupėse po 5–6 mokinius, atliekamos skirtingos užduotys (3 priedas). Mokytoja stebi grupių narių darbą, prireikus konsultuoja.
2. Grupių atstovai  pristato klasei grupių darbo rezultatus.
3. Kiekviena grupė įvertina kitų grupių darbą pagal pamokos pradžioje aptartus vertinimo kriterijus. Mokytoja trumpai pakomentuoja užduočių atlikimą ir bendradarbiavimą grupėse.
  30 min.
                   Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija Trukmė
1. Grįžtama prie pamokos uždavinyje suformuluoto teiginio. Mokinių klausiama, ar  jie teiginį  patvirtins, ar paneigs. Mokiniai trumpai pasitaria grupelėse,  grupių atstovai apibendrina grupės narių nuomonę ir pristato ją klasei.
2. Pamokos pabaigoje mokytoja kviečia mokinius pamąstyti ir kiekvienam įsivertinti savo mokymosi pažangą raštu atsakant į klausimą: ,,Ką šioje pamokoje atlikau geriau negu kitose?“
  7 min.  
  Priedai 1 priedas. Žinutė apie įvykį.
2 priedas. Grupės darbo vertinimo kriterijai.
3 priedas. Užduotys grupėms.

Į viršų     Filmuota medžiaga