Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais

Mitinės būtybės (ŽNS metodo taikymas)

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA

Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas Trukmė
1. Skelbiama pamokos tema, uždavinys.
2. Paaiškinama, kaip taikyti ŽNS metodą.
  3 min.

Mokymo ir mokymosi veikla

Trukmė
1. Supažindinama su užduotimis ir jų vertinimo kriterijais. Išsiaiškinama, kaip mokiniai suprato užduotį ir vertinimo kriterijus.
2. Skelbiama darbo pradžia, fiksuojamas laikas.
3. Mokiniams išdalijami ŽNS šablonai (1 priedas). Skiriama pirmoji užduotis grupėms:
pamąstyti ir į pirmąją lentelės skiltį „Ž (Žinau)“ įrašyti po du dalykus, kuriuos jie žino apie mitines būtybes;
vidurinėje lentelės skiltyje „N (Noriu sužinoti)“ užrašyti po kelis klausimus, į kuriuos pamokoje norėtų rasti atsakymus;
aptarti patirtį grupėse ir pristatyti ją klasei.
Nurodomas užduoties atlikimo laikas.
Mokytoja stebi mokinių darbą, prireikus konsultuoja. Kai grupės pristato užduoties atliktį, mokytoja pakomentuoja grupių pristatymus ir pademonstruoja pateikties skaidrę (5 priedas, 6 pateikties skaidrė) su jos pačios užpildyta vidurine skiltimi, kad mokiniai galėtų papildyti, pakoreguoti savo klausimus.
4. Skiriama ir paaiškinama  antroji užduotis:
rasti tekste ir į trečią lentelės skiltį ,,S (Sužinojau)“ užsirašyti atsakymus į savo pačių iškeltus klausimus, pasižymėti kitą svarbią ir įdomią informaciją;
padiskutuoti grupelėse apie tai, ką kiekvienas sužinojo, ir papildyti, pakoreguoti savo rastą informaciją.
Nurodomas užduoties atlikimo laikas. Mokytoja stebi mokinių darbą grupelėse, prireikus konsultuoja.
5. Skiriama ir paaiškinama  trečioji užduotis:
pagal skaidrėje pateiktą pavyzdį (2 priedas) nubraižyti mitinės būtybės, apie kurią buvo rašoma tekste, schemą;
parengti grupių darbų galeriją;
pakomentuoti, ką grupė sužinojo apie mitinę būtybę, kurie klausimai liko neatsakyti, kaip toliau ketinama ieškoti atsakymų.
Nurodomas užduoties atlikimo laikas. Mokytoja stebi mokinių darbą, konsultuoja.
  32 min.
Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija Trukmė
1. Pagal įsivertinimo lentelėse pateiktus kriterijus (3 priedas)  mokiniai įsivertina savo darbą pamokoje.
2. Aptarę sėkmes ir nesėkmes mokiniai įsivertina mokėjimo mokytis kompetencijos pažangą  klijuodami rožinius lapelius prie atitinkamo įvertinimo kopėtėlių (4 priedas).
3. Apibendrinamas mokymosi patyrimas: asmeninis ir grupės.
4. Grįžtama prie uždavinio, aptariama, kaip pavyko jį įgyvendinti.
5. Skiriamas namų darbas:
a) apmąstyti, kaip kurs detektyvinę istoriją ,,Kas tai padarė?“, kokius veikėjus pasirinks, kodėl?
b) jei iškilo naujų klausimų apie pasirinktą mitinę būtybę, savarankiškai rasti į juos atsakymus informacijos šaltiniuose.
  10 min.            
      Priedai 1 priedas. ŽNS  lentelės „Mitinės lietuvių sakmių būtybės“ pavyzdys (5 pateikties skaidrė).
2 priedas. Schemos „Mitinė būtybė“ pavyzdys (7 pateikties skaidrė).
3 priedas. Įsivertinimo kriterijai.
4 priedas. Mokėjimo mokytis kompetencijos individualios pažangos įsivertinimo kopėtėlių pavyzdys.
5 priedas. Pateiktis.

Į viršų     Filmuota medžiaga