Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais

Meninis daikto aprašymas

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA

Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas

Trukmė

1. Organizaciniai sprendimai:  mokiniai susėda grupėmis po penkis.
2. Mokiniai grupėse skaito  draugams savo namų darbus – dalykinį daikto aprašymą, išrenka geriausią. Pakartojami dalykinio aprašymo požymiai.
3. Skelbiamas ir aptariamas pamokos uždavinys.
7 min.  

Mokymo ir mokymosi veikla

Trukmė

1. Atariamos meninės raiškos priemonės meniniam daikto aprašymui kurti, mokinių prašoma pateikti pavyzdžių (1 priedas).
2. Grupėms išdalijami lapeliai su skirtingų daiktų, turinčių stebuklingų galių, pavadinimais (stebuklinga dėžutė, stebuklinga skrybėlė, stebuklinga lazdelė, stebuklinga dūdelė, stebuklingas kilimas).
3. Mokiniai, padedami mokytojos, dar kartą prisimena daikto aprašymo (turinio) reikalavimus (2 priedas), pateikia pavyzdžių bei  aptaria meninio daikto aprašymo vertinimo kriterijus  (3 priedas). Tada mokiniai grupėse kuria meninį pasirinkto daikto aprašymą. Parašę skirtingomis spalvomis  sutartiniais ženklais tekste  pažymi pavartotas meninės raiškos priemones.
4. Grupių atstovai savo lapus su grupėje sukurtais daikto aprašymais priklijuoja prie sienos, kad darbai būtų matomi visai klasei (4 priedas, pirmieji variantai). Grupių atstovai garsiai perskaito sukurtus aprašymus, paaiškina, kokias meninės raiškos priemones pavartojo, atsako į mokytojos ir kitų grupių klausimus.
5. Kitos grupės atidžiai klauso pristatymo ir minutę pasitarę įvertina – pasako, kas, grupės nuomone, gerai ir ką reikėtų taisyti.
30 min.    

Apibendrinimas: įsivertinimas, vertinimas, refleksija

Trukmė

1. Darbo grupėje įsivertinimas. Ant kiekvienos grupės suolo padėti dviejų skirtingų spalvų (gelsvi ir rausvi) lipnūs lapeliai kiekvienam grupės nariui. Gelsvos spalvos lapeliuose  kiekvienos grupės nariai įvertina vienas kito indėlį į grupės darbą  10 balų sistema.
2. Kitų grupių darbo įvertinimas. Rausvos spalvos lipniuose lapeliuose mokiniai pagal kriterijus įvertina kitų grupių darbą. Lapelius suklijuoja  ant grupių darbo lapų. Kitą pamoką grupės turės pagal mokytojo ir kitų grupių pastabas ir patarimus patobulinti sukurtas pastraipas (4 priedas, antrieji variantai).

8 min.

Priedai 1 priedas. Meninės raiškos priemonės.
2 priedas. Aprašymo turinys.
3 priedas. Meninio daikto aprašymo vertinimo kriterijai.
4 priedas. Grupėse sukurtų ir patobulintų meninių daikto aprašymų pavyzdžiai.

Į viršų     Filmuota medžiaga