Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais

B. Vilimaitės teksto „Benamis“ atidus skaitymas ir aptarimas

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA

Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas

Trukmė

1. Probleminių situacijų aptarimas porose. Mokiniai aptaria nurodytą probleminę situaciją (1 priedas) ir nusprendžia, koks problemos sprendimas būtų pats geriausias. Savo nuomonę pagrindžia ir pristato klasei.
2. Pristatoma Bitės Vilimaitės knyga „Rojaus obuoliukai“.
 

8 min.

 

Mokymo ir mokymosi veikla

Trukmė

1. Atidus teksto skaitymas balsu, teksto žymėjimas ir aptarimas. Mokiniai  ir mokytoja skaito tekstą dalimis ir pagal pateiktus ar pačių iškeltus klausimus (2 priedas) aptaria vaizduojamą situaciją, pagrindinio veikėjo elgesį, būdo bruožus, kitų požiūris į jį.
2. Mokiniai savarankiškai suformuluoja skaityto ir aptarto teksto temą, problemą ir pagrindinę mintį ir pristato klasei.
 

25 min.

Apibendrinimas: įsivertinimas, vertinimas, refleksija

Trukmė

1. Saldžioji refleksija. Mokiniai išsirenka norimos spalvos dražė. Kiekviena spalva reiškia tam tikrą teksto apmąstymo klausimą:
geltona – kas džiugina perskaičius tekstą?
raudona – kam prieštaraujate, dėl ko norėtųsi ginčytis?
mėlyna – kas nustebino?
oranžinė – kuo abejojate?
ruda – kas nuliūdino?
žalia – kam pritariate?
Lapai su refleksijos klausimais priklijuojami lentoje. Mokiniai skatinami apmąstyti savo atsakymus ir pasidalyti mintimis su visa klase.
2. Vertinama kreditais už aktyvų darbą pamokoje.
 

12 min.

Priedai 1 priedas. Probleminių situacijų aprašai.
2 priedas. Bitės Vilimaitės teksto „Benamis“ suskirstymo dalimis nuorodos ir užduotys.

Į viršų     Filmuota medžiaga