Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais

B. Vilimaitės teksto „Benamis“ atidus skaitymas ir aptarimas

Pamokos aprašas

Lietuvių kalbos pamoka Bitės Vilimaitės teksto „Benamis“ atidus skaitymas ir aptarimas vyko 2011 metų vasario 8 dieną Panevėžio „Vyturio“ vidurinės mokyklos (dabar – progimnazijos) 6 klasėje. Pamoką vedė lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Jolanta Baltienė.

Atidaus skaitymo pamoka organizuojama remiantis trijų etapų skaitymo proceso schema: veikla prieš skaitymą, veikla skaitymo metu, veikla po skaitymo. Tekstas skaitomas ir aptariamas dalimis, atsakoma į atvirojo tipo klausimus, kurie skatina mokinius tikrintis suvokimą, analizuoti skaitomą tekstą, daryti teksto visumą apibendrinančias išvadas, jas pagrįsti tekstu, išsakyti savo nuomonę.

Mokykla Panevėžio „Vyturio“ vidurinė mokykla (dabar – progimnazija)
Klasė, dalykas 6 klasė, lietuvių kalba
Mokytojas Jolanta Baltienė
Bendrosios kompetencijos Socialinė:
įvertina savo žodžių poveikį kitiems ir pripažįsta kitų jausmus ir poreikius.
Komunikavimo:
komunikuodami atsižvelgia į tikslą ir situaciją;
išsako ir pagrindžia savo požiūrį nepažeisdami savo ir kitų orumo.
Pasiekimai iš bendrųjų programų Nuostatos
Vertinti skaitymą kaip asmeniškai svarbią veiklą, teikiančią galimybę patirti skaitymo malonumą, prasmingų išgyvenimų, ugdytis vaizduotę, mokytis.
Noriai skaityti įvairaus pobūdžio tekstus ir dalyvauti juos aptariant.
Gebėjimai, žinios ir supratimas
1.8. Dalyvaujant pokalbyje efektyviai klausytis, klausti, atsakyti, reikšti savo nuomonę.
2.1.1. Skirti teksto temą, pagrindinę mintį.
2.1.A. Daryti teksto visumą apibendrinančias išvadas: nurodyti teksto temą, pagrindinę mintį, problemą, nusakyti nesunkiai atpažįstamas vertybes.
2.1.B. Interpretuoti skaitomus tekstus: paaiškinti nesudėtingas netiesiogiai pasakytas mintis, grožiniame kūrinyje vaizduojamas situacijas remiantis patirtimi.
2.1.C. Aptarti grožinio kūrinio vaizduojamojo pasaulio elementus (veiksmo vietą, laiką, veikėją, veiksmą).
2.1.8. Atpažinti tekste epitetus ir paaiškinti jų paskirtį.
2.1.D. Vertinti skaitomų tekstų turinį ir raišką: pasakyti savo nuomonę apie tekste rašomus dalykus remiantis įspūdžiu, patirtimi.
2.3.A. Taikyti mokytojo nurodytas strategijas prieš skaitant, skaitant ir perskaičius tekstą.
Pamokos tema Bitės Vilimaitės teksto „Benamis“ atidus skaitymas ir aptarimas 
Pamokos uždavinys (-iai) Garsiai skaitydami tekstą, kalbėdamiesi poromis ir su klase, mokysis atidaus skaitymo, išsiaiškins teksto temą, pagrindinę mintį, problemą.
Priemonės Lapeliai, kuriuose pateiktos probleminės situacijos, Bitės Vilimaitės knyga „Rojaus obuoliukai“, vadovėliai (Abraitytė L. Skaitiniai 6 klasei, 2 dalis. Kaunas: Šviesa, 2006, p. 172–174), įvairiaspalvė dražė, skirtingų spalvų lapeliai su klausimais refleksijai.

Į viršų     Filmuota medžiaga