Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Lietuvių kalbos pamokų aprašai su priedais

Žinutė

Pamokos aprašas

Pristatomos dvi lietuvių kalbos pamokos Žinutė vyko 2010 metų balandžio 26 dieną Tauragės Jovarų pagrindinės mokyklos 5a klasėje. Pamokas vedė vyresnioji lietuvių kalbos mokytoja  Lina Piragienė. Pirmoje pamokoje išsiaiškinami žinutės kaip žanro požymiai  ir mokomasi žinias pritaikyti praktiškai – pagal aptartus požymius atpažinti žinutę Tauragės krašto laikraštyje. Nemažai dėmesio pamokoje skiriama įvairioms skaitymo ir rengimosi kurti savąjį tekstą strategijoms: apžvalginiam skaitymui (rasti laikraštyje žinutes), detaliajam skaitymui (pasirinkti vieną žinutę ir pabraukti žinutės žanro požymius įrodančią informaciją) ir kt. Antroje pamokoje mokiniai mokosi pirmoje pamokoje įgytas žinias pritaikyti praktiškai – kurdami žinutes nurodyta tema.  Pamokose mokomasi bendradarbiauti, įsivertinti, vertinti kitų darbą.

Mokykla Tauragės Jovarų pagrindinė mokykla
Klasė, dalykas 5 klasė, lietuvių kalba
Mokytojas (-a) Lina Piragienė
Bendrosios kompetencijos Mokėjimo mokytis:
taiko nurodytas mokymosi strategijas;
pagal pavyzdį įsivertina, vertina kitų darbą.
Komunikavimo:
perteikia informaciją nurodytomis priemonėmis ir būdais;
komunikuodamas atsižvelgia į temą ir tikslą;
pagal pateiktus kriterijus nagrinėja ir kuria nesudėtingus tekstus.
Socialinė:
atlieka nurodytą veiklą siekdamas  bendrų tikslų;
noriai dirba poroje, grupėje.
Pasiekimai iš bendrųjų programų   Nuostatos
Išklausyti kitą, gerbti jo nuomonę.
Noriai skaityti įvairaus pobūdžio tekstus ir dalyvauti juos aptariant.
Siekti tobulinti savo rašytinės kalbos gebėjimus, priimti konstruktyvią grįžtamąją informaciją.
Gebėjimai, žinios ir supratimas
2.1.1. Rasti nurodytą informaciją tekste.
2.3.A. Taikyti mokytojo nurodytas strategijas prieš skaitant, skaitant ir perskaičius tekstą.
3.1. Rašyti atsižvelgiant į tikslą [...].
3.1.C. Tiksliai, aiškiai, nuosekliai [...] paaiškinti įvykį [..].
3.1.10. Suprasti, kad atsižvelgiant į tikslą pasirenkamas tam tikras žanras. [...]  Žinoti, kad [...] pranešimai apie įvykius skirti informuoti, juose pateikiama nuosekli, tiksli informacija [...].
3.3. Sąmoningai rašyti taikant strategijas ir žinias apie rašymo procesą.
Apmąstyti rašymo veiklą [...].
Pamokos tema Žinutė
Pamokos uždavinys (-iai) Pagal aptartus 8 požymius atpažins laikraštyje žinutę ir parašys 6–10 sakinių žinutę.
 Priemonės Vadovėliai (Sirtautienė J., Sirtautas V., Sirtautas V. V. Lietuvių kalba, vadovėlis 5 klasei. Vilnius: Alma littera, 2001), žodynai, 10 skirtingų rajono laikraščio egzempliorių, A4 formato lapai, įsivertinimo kortelės, žymekliai, sąsiuviniai.

Į viršų     Filmuota medžiaga