Vertinimo ir įsivertinimo, refleksijos metodų taikymo pavyzdžiai
Vertinimas pagal kriterijus
Darbas su vertinimo kriterijais padeda mokiniams mokytis, nes taip dirbdami mokiniai supranta gerai atlikto darbo požymius ir galimus tipinius trūkumus.
Taikymo pavyzdys: lietuvių kalba, 5 klasė |
Mokinių atlikties pavyzdžiai

Mokytoja paaiškina, kad pirmasis kriterijus skirtas darbui grupėje įsivertinti (žr. Mokinių atlikties pavyzdį). Kiti trys kriterijai skirti įsivertinti kitų grupių darbą. Įsivertinama pildant lentelę.
GRUPĖ |
Plakate parašyti visi nurodyti dalykai – 3 taškai |
Plakatas tvarkingas, gražus – 1 taškas |
Pristatant vengiama tarties, kirčiavimo klaidų – 1 taškas |
Lina Plėtienė ir Jolanta Baltienė, Panevėžio „Vyturio“ progimnazijos lietuvių kalbos mokytojos metodininkės
Taikymo pavyzdys: biologija, 8 klasė |
Taip pat parašo atsiliepimus apie tos grupės darbą: 2 pagyrimus, 2 patarimus ir siunčia laišką adresatui – kitai grupei.
Priemonės
Vokai su vertinamos grupės pavadinimu, vertinimo kriterijų lentelė, atsiliepimų lapas.
Eiga
Kai viena grupė pristato savo darbą, kitos grupės stebi ir vertinimo lentelėje įrašo savo vertinimus taškais. Po to dar parašo atsiliepimus: 2 pagyrimus, 2 patarimus ir pasirašo.
Savo vertinimus ir atsiliepimų lapą įdeda į voką su įvertintos grupės pavadinimu ir perduoda adresatui. Gavusios laiškus grupės juos perskaito, aptaria ir atiduoda mokytojui. Taip mokytojas gali stebėti, ar mokiniai buvo objektyvūs, gali juos pamokyti, kaip išsakyti pagyrimus, kokie galėtų būti patarimai.
Vertinimo pavyzdys
Ekosistemos vertinimo kriterijai | |||
Eil. Nr. | Kriterijai | Taškai | Įvertinimas |
1 | Organizmų pavadinimai. | 10 | |
2 | Ekosistemos mitybos tinkle yra:skirtingų augalų 4–5;augalėdžių 4–5; plėšrūnų 3–4; parazitų 2–3; skaidytojų 2–3. | 40 | |
3 | Teisingai nubrėžtos rodyklės | 20 | |
4 | Pristatymas | 10 | |
5 | Estetinis vaizdas | 20 | |
Iš viso | 100 |
Selvina Pečiulienė, Tauragės Jovarų pagrindinės mokyklos biologijos mokytoja metodininkė