Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Chemijos pamokų aprašai su priedais

Deguonies gavimas

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA
Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas Trukmė
 1. Aktyvus klausinėjimas. Mokiniams užduodami klausimai: Ką žinote apie deguonį? Ką norėtumėte sužinoti apie deguonį? (1 priedas, 1–2 pateikties skaidrė)
2. Pamokos temos ir uždavinio skelbimas. Aptariamas pamokos uždavinys.
  5 min.  
Mokymo ir mokymosi veikla Trukmė
1. Pokalbis. Prieš pradedant darbą prisimenamos saugaus darbo taisyklės.
2. Skirstymas į grupes. Kiekvienai grupei priskiriamas lyderis. Kiti mokiniai išsitraukia lapelius su užrašytu grupės numeriu, tokiu būdu suskirstoma į 5 grupes po 4–5 narius.
3. Diferencijuotas praktikos darbas. Grupė pasidalija į 2 dalis ir bandymus atlieka skirtingais būdais.
Bandymai pasitelkiant IKT. Lyderis išrenka 2 grupės narius, kurie bandymus atliks „Crocodile chemistry“ kompiuterine programa. Atlikę darbą atsako į klausimus, padaro išvadas (2 priedas) ir grįžta prie savo grupės.
Bandymai naudojant chemines medžiagas. Kiti grupės nariai atlieka bandymus deguoniui iš vandenilio peroksido gauti (3 priedas). Ištiria deguonies savybes, atsako į klausimus, padaro išvadas (2 priedas).
    25 min.    
Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija Trukmė
 1. Atlikto darbo aptarimas grupėje. Mokiniai palygina abu būdus, aptaria kuriuo atveju (dirbant kompiuteriais ar tikromis priemonėmis) pavyko geriau išsiaiškinti deguonies savybes. Komanda padaro bendras išvadas apie deguonies savybes ir jo panaudojimą.
2. Grupės darbo rezultatų pristatymas. Grupių atstovai bendras išvadas pristato klasei.
3. Deguonies savybių ir panaudojimo apibendrinimas. Kartu apibendrinamos deguonies savybės, mokytoja papildo tai, ko dar nepasakė mokiniai.
4. Įsivertinimas metodu Nebaigti sakiniai. Atlikę užduotis mokiniai darbo lapuose baigia sakinius:
Pamokoje sužinojau, kad........................
Buvo įdomu............................................
Kaip sekėsi šią pamoką?........................
Kur šias žinias galima pritaikyti?..........
15 min.
Priedai 1 priedas. Pateikties skaidrės.
2 priedas. Darbo grupės atsiskaitymo lapas.
3 priedas. Mokinių darbo akimirkos

Į viršų     Filmuota medžiaga