Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Chemijos pamokų aprašai su priedais

Kiekybinė mišinių sudėtis

Pamokos aprašas

Chemijos pamoka Kiekybinė mišinių sudėtis. Uždavinių sprendimas vyko 2010 metų lapkričio 24 dieną Mažeikių rajono Sedos Vytauto Mačernio gimnazijoje, 8b klasėje. Pamoką vedė chemijos vyresnioji mokytoja Virginija Katkuvienė.
Ankstesnėje pamokoje aštuntokai susipažino su medžiagos masės dalies sąvoka, aiškinosi, kaip ji apskaičiuojama. Ši pamoka skirta įtvirtinti gebėjimą apskaičiuoti medžiagų masės dalį mišinyje. Šis gebėjimas bus reikalingas kitą pamoką atliekant praktikos darbą ,,Nurodytos koncentracijos tirpalų ruošimas“. Pamokoje ugdomos mokėjimo mokytis, asmeninė ir komunikavimo kompetencijos. Mokiniai skatinami apmąstyti, vertinti ir atsirinkti jiems tinkamus mokymosi būdus, padrąsinami viešai kalbėti.
Ši pamoka parodo, kaip mokantis spręsti chemijos uždavinius galima padėti mokiniams ugdytis mokėjimo mokytis ir kitas bendrąsias kompetencijas. Pamokoje mokytoja naudoja kelis aktyvaus mokymosi metodus ir kūrybiškai juos pritaiko, atsižvelgdama į klasės mokinių poreikius ir chemijos dalyko specifiką.  

Mokykla Mažeikių r. Sedos Vytauto Mačernio gimnazija
Klasė, dalykas 8 klasė, chemija
Mokytojas Virginija Katkuvienė
Bendrosios kompetencijos Mokėjimo mokytis:
kryptingai veikia įgyvendindami pamokos uždavinį;
išbando ir renkasi mėgstamus mokymosi būdus;
vertina mokymosi pažangą.
Asmeninė:
pasitiki savimi, nebijo suklysti;
siekdami tikslų naudojasi stipriosiomis savybėmis;
valdo emocijas ir jausmus.
Komunikavimo:
pratinasi kalbėti prieš auditoriją;
išsako savo nuomonę atsižvelgdami į temą ir tikslą.
Pasiekimai iš bendrųjų programų Nuostatos
Kasdieniame gyvenime renkantis reikalingus daiktus atsižvelgti į jų savybes, poveikį gamtai.
Gebėjimai
5.4. [...] Spręsti tirpalų sudėties, išreikštos masės dalimis, uždavinius.
1.5. Kryptingai veikti siekiant iškeltų gamtos mokslų uždavinių.
Žinios ir supratimas
1.5.1. Savais žodžiais paaiškinti, kaip reikia mokytis gamtos mokslų: kaip planuoti mokymosi veiklą, kokias strategijas taikyti, iš kokių šaltinių mokytis, kaip vertinti mokymosi rezultatus.
Pamokos tema Kiekybinė mišinių sudėtis. Uždavinių sprendimas
Pamokos uždavinys (-iai) Spręs uždavinius taikydami įvairius mokymosi metodus ir įvertins jų tinkamumą asmeniškai sau.
Priemonės Jogurto, pieno, sūrelių pakuotės, lipnūs spalvoti lapeliai, kortelės su E. de Bono kepurių simboliais, grupių darbo lapai, A1 formato popieriaus lapas, pažangos įsivertinimo lapas, žymekliai, vadovėliai (Jasiūnienė R., Valentinavičienė V. Chemija 8 klasei. Vilnius: Alma littera, 2008), užrašai, multimedija, pateiktis.

Į viršų     Filmuota medžiaga