Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Chemijos pamokų aprašai su priedais

Oksidų mugė

Pamokos aprašas

Chemijos pamoka Oksidų mugė (Metalų oksidų gavimas) vyko 2010 metų kovo mėn. Mažeikių r. Sedos Vytauto Mačernio gimnazijos 8b klasėje. Pamoką vedė chemijos vyresnioji mokytoja Virginija Katkuvienė.
Ankstesnėse pamokose aštuntokai išsiaiškino būtinas reakcijų eigos sąlygas, tyrė metalų ir sieros sąveiką. Šioje pamokoje mokiniai, atlikdami bandymus, ne tik aiškinasi, kaip susidaro kai kurių metalų oksidai, bet ir ugdomos jų bendrosios kompetencijos, iš kurių didžiausias dėmesys skiriamas komunikavimo ir mokymosi mokytis kompetencijoms. Mokiniai dirba bendradarbiaujančiomis grupėmis, kuriose visi turi savo vaidmenis ir užduotis. Pamoka organizuota taip, kad kiekvienas mokinys, nors ir trumpai, bet turi pasisakyti. Komunikavimo pažangą, tai yra gebėjimą perteikti informaciją žymiai geriau ir aiškiau nei iki šiol, nustato ir įvertina patys mokiniai. Darbų pristatymų vertinimo komisijoje esantys mokiniai lavina gebėjimą vertinti kitų atliktą darbą ir argumentuotai paaiškinti savo sprendimą visai klasei.

Mokykla Mažeikių r. Sedos V. Mačernio gimnazija
Klasė, dalykas 8 klasė, chemija
Mokytojas Virginija Katkuvienė
Bendrosios kompetencijos Mokėjimo mokytis:
atkakliai siekia įgyvendinti pamokos uždavinį;
vertina kitų atliktą darbą.
Komunikavimo:
pratinasi drąsiai kalbėti prieš auditoriją;
aiškiai perteikia žodinę informaciją;
geba išklausyti kitus ir įvertinti jų komunikavimo pažangą.
Pasiekimai iš bendrųjų programų Nuostatos
Noriai, saugiai naudojantis laboratorine įranga ar buitiniais prietaisais tyrinėti artimiausią gamtinę aplinką.
Taikyti įgytas žinias ir gebėjimus renkantis įvairias medžiagas, taupiai jas naudoti.
Gebėjimai
1.1. Pagal pavyzdį susiplanuoti ir atlikti stebėjimus ir bandymus. Saugiai ir kūrybiškai naudotis mokyklinėmis gamtos tyrimo priemonėmis, buityje naudojamais prietaisais ir medžiagomis.
1.5. Kryptingai veikti siekiant iškeltų gamtos mokslų mokymosi uždavinių.
7.2. Tiriamų medžiagų savybes sieti su jų naudojimu ir poveikiu žmogui.
Žinios ir supratimas
1.1.2. Pagal pateiktą pavyzdį atlikti stebėjimus ir bandymus.
1.5.1. Savais žodžiais paaiškinti, kaip reikia mokytis gamtos mokslų: kaip planuoti mokymosi veiklą, kokias strategijas taikyti, iš kokių šaltinių mokytis, kaip vertinti mokymosi rezultatus.
7.2.3. Paaiškinti, kad oksidai yra deguonies junginiai.
Pamokos tema Oksidų mugė (Metalų oksidų gavimas)
Pamokos uždavinys (-iai) 1. Atliekant chemines reakcijas įsitikinti, kad oksidai yra deguonies junginiai.
2. Pristatant grupinius darbus lavinti komunikavimo gebėjimus:
  • gebėti drąsiai ir suprantamai pristatyti atliktą darbą oksidų vertinimo komisijai;
  • gebėti išklausyti klasės draugus ir įvertinti jų  komunikavimo pažangą.
Priemonės Bandymams atlikti: magnio milteliai, aliuminio folija, vario viela, švitrinis popierius, spiritinė lemputė, degtukai, žnyplės, deginimo šaukšteliai, apsauginiai akiniai, chalatas.
A3 formato 4 lapai, spalvoti žymekliai, emblemos, adatėlės, komisijos vertinimo lapai, vadovėliai (Jasiūnienė R., Valentinavičienė V. Chemija 8 klasei. Vilnius: Alma littera, 2008), užrašai, lapeliai refleksijai, kompiuteris, multimedija projektorius.

Į viršų     Filmuota medžiaga