Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Chemijos pamokų aprašai su priedais

Periodinė elementų lentelė

Pamokos aprašas

Chemijos pamoka Periodinė cheminių elementų lentelė vyko 2011 metų vasario 9 dieną Panevėžio ,,Vyturio“ vidurinės (dabar – progimnazija) mokyklos 8b klasėje. Pamoką vedė chemijos mokytoja metodininkė Lina Janušauskienė.
Pamoka sąmoningai vedama ne chemijos kabinete siekiant, kad mokiniai, bendradarbiaudami komandoje ir panaudodami grupavimo požymius, patys patirtų pažinimo džiaugsmą savo darbo vietose sukurdami periodinės elementų lentelės dalį. Šios pamokos vaizdinei medžiagai ir grupiniam mokinių darbui panaudota Panevėžio r. Krekenavos Mykolo Antanaičio gimnazijos chemijos mokytojos Auksės Leikienės idėja ir mokymo medžiaga iš jos sukurtos pamokos ,,Ar lengva atrasti periodinį dėsnį ir sukurti periodinę lentelę?“ Pamokoje ugdomos mokėjimo mokytis ir socialinė kompetencijos: mokiniai kartu sprendžia problemas, padeda vienas kitam, vertina vieni kitų atliktas užduotis.
Mokiniai iki šios pamokos jau yra susipažinę su atomo sandara, nagrinėję metalų ir nemetalų bendrąsias savybes, šarminių metalų, halogenų ir inertinių dujų savybes. Tos žinios jiems bus naudingos šioje pamokoje.
   

Mokykla Panevėžio ,,Vyturio“ vidurinė (dabar – progimnazija) mokykla
Klasė, dalykas 8 klasė, chemija
Mokytojas  Lina Janušauskienė
Bendrosios kompetencijos Mokėjimo mokytis:
kryptingai dirba įgyvendindami pamokos uždavinį;
tikrinasi, ar teisingai atliko užduotis, analizuoja klaidas.
Socialinė kompetencija:
noriai bendrauja ir bendradarbiauja;
palaiko draugiškus santykius grupėje;
padeda kitiems, nebijo prašyti pagalbos.
Pažinimo kompetencija:
klausia, įvardija problemas;
nuosekliai veikia.
Pasiekimai iš bendrųjų programų Nuostatos
Renkantis kasdieniame gyvenime reikalingus daiktus atsižvelgti į jų savybes, poveikį gamtai.
Gebėjimai
1.5. Kryptingai veikti siekiant iškeltų gamtos mokslų mokymosi uždavinių.
5.2. Naudotis informa­cija, esančia periodinėje elementų lentelėje, apibūdinant cheminių medžiagų su­dėtį ir savybes,  [...].
Skaityti ir rašyti svar­biausius cheminių ele­mentų simbolius ir pava­dinimus
Žinios ir supratimas
1.5.1. Savais žodžiais paaiškinti, kaip reikia mokytis gamtos mokslų: kaip planuoti mokymosi veiklą, kokias strategijas taikyti, iš kokių šaltinių mokytis, kaip vertinti mokymosi rezultatus.
5.2.1. Žinoti, kokią informaciją apie cheminį elementą galima rasti periodinėje ele­mentų lentelėje.
Pamokos tema   Periodinė cheminių elementų lentelė.  
Pamokos uždavinys (-iai)
  • Bendradarbiaujant komandoje, pasirinkus grupavimo požymį (-ius), sugrupuoti cheminius elementus.
  • Išanalizavus pirmų trijų periodų atomų sandarą, apibūdinti, kuo panašūs atomai perioduose ir grupėse.
Priemonės Vokai su dviejų spalvų ir formų popierinėmis gėlėmis, vokai su spalvotomis kortelėmis, ant kurių užrašyti cheminių elementų simboliai ir protonų skaičius, lipnūs lapeliai, A4 formato balto popieriaus lapai, žymekliai, užrašai, vadovėliai (Jasiūnienė R., Valentinavičienė V. Chemija 8 klasei. Vilnius: Alma littera, 2008), multimedija projektorius.

Į viršų     Filmuota medžiaga