Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Chemijos pamokų aprašai su priedais

Kiekybinė mišinių sudėtis

Pamokos aprašas

Chemijos pamoka Kiekybinė mišinių sudėtis vyko 2010 metų lapkričio 29 dieną Tauragės Jovarų pagrindinės mokyklos 8b klasėje. Pamoką vedė chemijos vyresnioji mokytoja Lijana Baliutavičienė. Mokiniai iki šios pamokos jau yra susipažinę su mišiniais, jų išskirstymu. Aštuntokai  nesunkiai išmoksta apskaičiuoti medžiagos masės dalį mišinyje, tik ne visada geba tas žinias pritaikyti gyvenime. Šia pamoka siekiama mokiniams parodyti, kad pamokoje įgytas žinias galima panaudoti kasdieniame gyvenime. Tam tikslui naudojamos maisto produktų pakuotės, kurios naudojamos kasdien. Pamokoje ugdomos mokėjimo mokytis ir socialinė kompetencijos. Mokiniai dirba bendradarbiaudami grupėje, tikrina savo ir draugų atliktas užduotis, konsultuojasi tarpusavyje ir su mokytoja.  

Mokykla Tauragės Jovarų pagrindinė mokykla
Klasė, dalykas 8 klasė, chemija
Mokytojas Chemijos vyresnioji mokytoja Lijana Baliutavičienė
Bendrosios kompetencijos Mokėjimo mokytis:
kryptingai dirba įgyvendindami pamokos uždavinį;
tikrinasi, ar teisingai atliko užduotis, analizuoja klaidas.
Socialinė kompetencija:
noriai bendrauja ir bendradarbiauja;
palaiko draugiškus santykius grupėje;
padeda kitiems, nebijo prašyti pagalbos.
 
Pasiekimai iš bendrųjų programų Nuostatos
Renkantis kasdieniame gyvenime reikalingus daiktus atsižvelgti į jų savybes, poveikį gamtai.
Gebėjimai
1.5. Kryptingai veikti siekiant iškeltų gamtos mokslų mokymosi uždavinių.
5.4. Pasigaminti vande­ninius tirpalus, kai jų koncentracija nurodyta procentais ar masės da­limis. Spręsti tirpalų su­dėties, išreikštos masės dalimis, uždavinius.
Žinios ir supratimas
1.5.1. Savais žodžiais paaiškinti, kaip reikia mokytis gamtos mokslų: kaip planuoti mokymosi veiklą, kokias strategijas taikyti, iš kokių šaltinių mokytis, kaip vertinti mokymosi rezultatus.
5.4.2. Paaiškinti koncentracijos, išreikštos masės dalimis, sąvoką.
Pamokos tema  Kiekybinė mišinių sudėtis.  
Pamokos uždavinys (-iai) Dirbdami grupėse ir naudodamiesi formulėmis bei pateiktomis priemonėmis, gebės apskaičiuoti mišinio sudėtį procentais ir pagamins tam tikros procentinės koncentracijos tirpalą.
Priemonės Jogurto, sūrelių pakuotės, medžiagos ir priemonės tirpalams gaminti, baltas popierius, lipni juostelė, užrašai, vadovėliai (Jasiūnienė R., Valentinavičienė V. Chemija 8 klasei. Vilnius: Alma littera, 2008), multimedija projektorius.

Į viršų     Filmuota medžiaga