Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Fizikos pamokų aprašai su priedais

Šešėliai ir pusšešėliai

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA
  Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas   Trukmė
1. Pasiskirstoma grupėmis išsitraukiant lapelį su paveikslėliu (šviesos šaltiniu). Mokiniai susėda į šešias grupes, susirasdami ant stalo padėtą kortelę su tokiu pat šviesos šaltiniu, kokį išsitraukė (1 priedas).
2. Patirties išsiaiškinimas. Kiekvienos grupės mokiniai pagal 1 pateikties skaidrėje (2 priedas) pateiktą planą apibūdina ant jos stalo padėtame paveikslėlyje pavaizduotą šviesos šaltinį. Po dviejų minučių vienas grupės mokinys pristato šviesos šaltinį. Apibendrinama, kad šviesa nuo visų šaltinių sklinda tiesiai.
3. Iškeliama problema: „Žinome, kad šviesa nuo šaltinio į visas puses sklinda tiesiomis linijomis. Kas atsitiks, jei šviesos kelyje pastatysime neskaidrų kūną?“. Mokytoja demonstruoja bandymą „Viščiukas kiaušinyje“. Mokiniai stebi bandymą ir atsako į klausimą, kodėl viščiuko vaizdas tamsesnis nei kiaušinio.
4. Pamokos temos, mokymosi uždavinių skelbimas (2 priedas, 3 skaidrė).
  10 min.                    
Mokymo ir mokymosi veikla Trukmė
1. Mokiniai grupėje pasidalija pareigomis.
2. Bandymas. Pagal parengtą užduočių lapą kiekviena grupė iškelia hipotezę ir suplanuoja šešėlių, gaunamų su viena ir dviem žvakėmis, tyrimo eigą (3 priedas). Atlieka du bandymus. Vaizduoja šviesos spindulių eigą. Formuluoja išvadas.
3. Rezultatų pristatymas, apibendrinimas. Kiekvienos grupės vienas mokinys žodžiu pateikia tyrimo rezultatus, palygina juos su kitos grupės rezultatais (4 priedas).
4. Atsakymai į klausimus. Remdamiesi tyrimo rezultatais atsako į tris lapelyje užrašytus klausimus (5 priedas).
Kodėl saulėtą dieną matome medžio šešėlį, o nematome aukštai skrendančio lėktuvo šešėlio?
Kodėl užslinkus debesiui nematomi daiktų šešėliai?
Pateikti du šešėlio panaudojimo praktikoje pavyzdžius.
5. Aptariami atsakymai.
    25 min.          
Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija Trukmė
Kompetencijų pažangos lentelė (6 priedas). Grupėms išdalijami lapeliai su lentelėmis, kuriose mokiniai pagal užrašytus požymius, pasitarę tarpusavyje, atpažįsta ir simboliškai pavaizduoja  kompetencijas. Po to aptaria ir prie kiekvienos kompetencijos užrašo vardus tų grupės mokinių, kuriems tai sekėsi geriausiai.    10 min.    
Priedai 1 priedas. Kortelės su šviesos šaltinių paveikslėliais.
2 priedas. Pateikties „Šešėliai ir pusšešėliai“ skaidrės.
3 priedas. Užduočių lapas.
4 priedas. Dviejų grupių užpildytų užduočių lapų pavyzdžiai.
5 priedas. Grupių atsakymų  į klausimus pavyzdžiai.
6 priedas. Kompetencijų pažangos įsivertinimo lentelė. Užpildytos kompetencijų    pažangos įsivertinimo lentelės pavyzdžiai.
7 priedas. Nuotraukos. Pamokos vaizdai.

Į viršų     Filmuota medžiaga