Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Fizikos pamokų aprašai su priedais

Šešėliai ir pusšešėliai

Metodinė užduotis

Remdamiesi visa su pamoka susijusia medžiaga, apmąstykite, aptarkite su kolegomis:

1. Kokiems bendrųjų kompetencijų elementams ugdytis sudaromos galimybės, kai mokiniai atlieka bandymus?
2. Kas rodo, kad šioje pamokoje svarbus laiko planavimas?
3. Kuriuose pamokos momentuose mokymasis susiejamas su gyvenamąja aplinka?
4. Kokios mokinių darbo pamokoje įsivertinimo stipriosios ir silpnosios vietos?

Mokytojo refleksija

Pamoką vedžiau klasėje, kurioje mokosi įvairių gebėjimų mokiniai. Siekiau, kad teorinės žinios būtų siejamos su eksperimento planavimu ir atlikimu, kad mokiniai mokytųsi formuluoti išvadas, gautus rezultatus taikytų atsakydami į klausimus. Mokinius sudominau ir manau, kad parodžiau kryptį tyrimui atlikdama demonstracinį bandymą „Viščiukas kiaušinyje“. Darbas grupėse sudarė galimybę kiekvienam  pasirinkti vaidmenį, įsitraukti į užduoties atlikimą ir pajusti sėkmę. Pirmiausia prašiau paaiškinti bandymų rezultatus, spindulių eigą pavaizduoti grafiškai, tik po to rašyti išvadas. Išvados aptartos žodžiu, apibendrintos. Vienos grupės įsitikino, kad tobulintinas yra laiko planavimas, kitos – praktinio darbo rezultatų užrašymas ar paaiškinimas. Visos grupės atliko bandymus, žinojo šešėlių pritaikymo pavyzdžių.
Mokiniai simboliais pavaizdavo pamokoje ugdytas kompetencijas. Aptarė ir užrašė, kam geriausiai sekėsi planuoti veiklą ir laiką, kam – diskutuoti, pagrįsti savo ir grupės nuomonę ir kas buvo drąsus bei atsakingas. Džiugu, kad mokiniai įsivertino sąžiningai ir objektyviai.

Į viršų     Filmuota medžiaga