Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Fizikos pamokų aprašai su priedais

Niutono dėsnio taikymas

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA

Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas

Trukmė

1. Aktyvus klausinėjimas. Su mokiniais aptariama:
Koks ryšys tarp F, m, a?
Kas nustatė šį ryšį?
Kaip tai pasitvirtina praktikoje?
2. Skelbiamas pamokos uždavinys: spręsdami ne mažiau kaip tris uždavinius išmoksime taikyti antro Niutono dėsnio formulę F = m a, apskaičiuoti F, m, a.
 

5 min.

Mokymo ir mokymosi veikla

Trukmė

1. Pakartojamas uždavinio sprendimo algoritmas.
Mokytojas prašo mokinių išvardyti uždavinio sprendimo algoritmo dalis. Mokiniai vardija uždavinio sprendimo algoritmo dalis ir jas lygina su užrašytomis 2 pateikties skaidrėje (1 priedas). Primenama trikampio taisyklė (2 priedas), naudojama fizikiniam dydžiui išsireikšti iš formulės. 2. Kiekvienam mokiniui išdalijami užduočių lapai (3 priedas).
3. Demonstruojamas vieno uždavinio sprendimo pavyzdys (ne iš pateiktų mokiniams).
Mokytojas primena reikalavimus sutrumpintai sąlygai užrašyti, akcentuoja pateiktų vienetų keitimą pagrindiniais vienetais.
4. Individualus darbas: uždavinių sprendimas.
Mokiniai atlieka užduotis. Iškilus neaiškumams, klausia mokytojo. Mokytojas stebi mokinių darbą, pataria individualiai.
5. Konsultuoja mokytojas. Pastebėjęs bendrą klaidą, mokytojas atkreipia visų dėmesį.
Daliai mokinių neteisingai užrašius fizikinius dydžius į sutrumpintų dydžių lentelę, mokytojas skaidrėje pateikia uždavinio sprendimo pavyzdį. Neteisingai išsireiškus masę arba pagreitį iš antro Niutono dėsnio, mokytojas dar kartą parodo ir paaiškina trikampio taisyklę (2 priedas). Mokytojas patikrina, ar visi uždaviniai išspręsti teisingai.
6. Konsultuoja mokytojo pagalbininkai mokiniai. Sėkmingai atlikę visas užduotis mokiniai pakviečiami konsultuoti tuos, kurie dar neišsprendė. Mokytojo pagalbininkai padeda kitiems mokiniams prisiminti formules, jas taikyti reikiamoje situacijoje.
   

28 min.

 

Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija

Trukmė

1. Konsultantų „ataskaita“ žodžiu. Konsultantai pasako, ko klausė klasės draugai, kokių klaidų darė daugiausiai, kaip priėmė pagalbą.
2. Padėties išsiaiškinimas. Pasibaigus laikui, mokytojas paprašo pakelti rankas tų, kurie išsprendė 3, 4, 5 uždavinius. Pasidžiaugia sėkmingu mokinių darbu.
3. Naudodamasis 6 pateikties skaidre mokytojas aiškina sudėtingesnio uždavinio, kurį klasėje įveikė tik dalis mokinių ir kuris bus neišsprendusiems užduodamas kaip namų darbas, sprendimo pavyzdį.
4. Namų darbų diferencijavimas. Namų darbai užduodami dviem lygiais, jie užrašyti 7 pateikties skaidrėje. Mokiniams leidžiama pasirinkti atlikti 1-os ar 2-os grupės užduotis.

12 min.

 

 

   
Priedai 1 priedas. Pateiktis „Niutono dėsnių taikymas“.
2 priedas. Trikampė formulė.
3 priedas. Mokinio užduočių lapas.

Į viršų     Filmuota medžiaga