Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Fizikos pamokų aprašai su priedais

Medžiagų būsenos

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA
Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas   Trukmė
1. Mokiniai, įeidami į klasę, nuo lentos nusiplėšia po lipnų lapelį su užrašytu grupės numeriu. Susėda prie 4 stalų. Mokytojai prisistato ir susipažįsta su mokiniais. Mokiniai  kortelėse užsirašo savo vardus.
2. Suformuluojamas pamokos uždavinys.
3. Aptariamos darbo grupėse taisyklės ir reikalavimai.
 5 min.            
Mokymo ir mokymosi veikla Trukmė
1. Darbas grupėmis. Mokiniai dirba 4 grupėmis. Darbui skiriama 15 min. Grupėms pateikiamos užduotys:
    1. Atomo sandara – parengti ir pristatyti plakatą.
    2. Molekulės ir atomai – sukurti dainą ar eilėraštį.
    3. Molekulių sąveika ir judėjimas – sugalvoti reklamą.
    4. Medžiagos būsenos – sukurti ir suvaidinti vaidinimą.
2. Mokiniai pasiskirsto vaidmenimis ir, naudodamiesi vadovėliu, sąsiuviniais ir internetu, plėtoja gautą temą, rengia plakatus, reklamą bei kuria eilėraščius, vaidinimą, tariasi, kaip pristatys.  Mokytojai konsultuoja grupėmis dirbančius mokinius.
3. Parengtų darbų pristatymas. Parengtiems darbams pristatyti skiriama 2–3 min. Grupės draugiškos, kiekvienos grupės darbo pristatyme dalyvauja visi nariai. Parengti plakatai pakabinami kabinete. Mokiniai nuolat pagiriami, paskatinami.
30 min.          
Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija Trukmė
1. Kitų grupių vertinimas pagal  kriterijus. Prieš pristatant darbus kiekvienai grupei pateikiamas lapelis su vertinimo kriterijais (1 priedas). Vienos grupės vertina lapeliuose kitų grupių pristatymus. Lapeliai surenkami.
2. Aptarimas, aktyvus pokalbis. Aptariama, kodėl taip vertino. Klausiama, kaip mokiniams sekėsi dirbti. Kas pasisekė, o kas ne? Į kokius pagrindinius klausimus jie atsakė, ką turėjo prisiminti ir ką įsiminė? Mokytoja R. Baltrušaitienė apibendrino pakartotą medžiagą, ištaisė mokinių padarytas klaidas.
3. Namų darbas. Projektoriumi pateikiamas gamtos svetainės adresas: http://mkp.emokykla.lt/gamta5-6/. Siūloma atlikti virtualų laboratorinį darbą MO 967 bei MO 495 arba sukurti: filmuką ar knygutę „Iš atomų ir molekulių gyvenimo“.
4. Parodomas Kauno Kazio Griniaus vidurinės mokyklos 7 klasės mokinių sukurtas filmukas apie atomus (2 priedas).
5. Įsivertinimas Nykščio metodu. Pamoka baigiama klausimu Kaip mes jautėmės? Emocijoms įsivertinti prašoma staigiai pakelti nykščius vienoje iš trijų padėčių.
10 min.
       
Priedai 1 priedas. Grupių pristatymų vertinimo lentelė.
2  priedas. Filmukas „ H2O“.

Į viršų     Filmuota medžiaga