Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Fizikos pamokų aprašai su priedais

Kietųjų kūnų slėgis

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA
Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas Trukmė
1. Aktyvus pokalbis (patirties išsiaiškinimas). Mokytojas pateikia klausimų apie jėgą: kas yra jėga, kaip ją padidinti, kaip pakeisti jėgos kryptį. Mokiniai, remdamiesi turimomis žiniomis, žodžiu atsako į klausimus.
2. Praktinės užduotys mokinių grupėms. Užduotys skiriamos, kad mokiniai pastebėtų skirtingą kūnų slėgį ir tam slėgiui sukelti reikalingas jėgas. Kiekviena grupė gauna dėžutę su skirtingomis priemonėmis ir ant lapelio užrašytą užduotį (1, 2 priedai). Mokiniai pasidalija vaidmenimis, tariasi, dirba praktiškai. Atlikę užduotis grupių atstovai komentuoja, kaip sekėsi, aiškina atlikimo eigą, rezultatus. Tuo pačiu metu rodoma 2 – 3 skaidrės su rezultatus pristatančios grupės užduotimi (3 priedas). Mokytojas netaiso ir nekomentuoja mokinių pasisakymų, bet paaiškina, kad kitoje pamokos dalyje bus aiškinamasi, kodėl vienas kūnas yra aštrus, kitas – bukas, vienas – minkštas, o kitas – kietas.
3. Skelbiama pamokos tema, uždavinys.
 13 min.
Mokymo ir mokymosi veikla Trukmė
1. Darbas su vadovėliu. Mokytojas skiria skaitymo užduotį: skaityti ir išsiaiškinti, kas yra slėgis, kaip jis apskaičiuojamas, nuo ko jis priklauso, kokiais vienetais matuojamas. Po individualaus darbo atsakoma į klausimus. Mokytojas apibendrina naujas mokinių žinias.
2. Skaitmeninio objekto „Kodėl nepatogu miegoti ant grindų?“ naudojimas aiškinantis. Ekrane vienas po kito rodomi mokomojo objekto žingsniai. Mokytojas aiškina rodomą vaizdą nuolat užduodamas klausimus mokiniams. Vyksta pokalbis, padedantis suprasti, nuo ko priklauso kūno slėgis į paviršių. Pabaigoje aptariama, ką išsiaiškino.
3. Aktyvus pokalbis. Mokinių prašoma pateikti pavyzdžių, kur susiduria su slėgio didinimu ar mažinimu. Mokiniai vardija, kur gyvenamojoje aplinkoje mato slėgio keitimo pavyzdžių. Mokytojas koreguoja atsakymus, pataria, kaip šias žinias panaudoti realiose situacijose.
4. „Tai įdomu“ (likus laiko). Nagrinėjami mokytojo parinkti vaizdai, iliustruojantys gyvūnų, žmogaus, technikoje naudojamą slėgį ir slėgio keitimą į įvairius paviršius (3 priedas, 7 – 24 pateikties skaidrės).
22 min.      
Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija Trukmė
1. Padėties išsiaiškinimas. Pasibaigus mokymosi laikui, mokytojas grįžta prie pamokos uždavinio ir padeda mokiniams įsivertinti, ką suprato pamokoje.
2. Namų darbai. Užduodama raštu paaiškinti savo grupės atliktos praktinės užduoties rezultatus.
5 min
Priedai 1 priedas. Praktinės užduotys grupėms.
2 priedas. Nuotraukos su praktinėmis užduotimis grupėms.
3 priedas. Pateiktis „Slėgis“.

Į viršų     Filmuota medžiaga