Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Chemijos pamokų aprašai su priedais

Kiekybinė mišinių sudėtis

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA

Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas

Trukmė

1.  Praėjusios pamokos žinių aktualizavimas: keli mokiniai išeina prieš klasę, kiti mokiniai jiems užduoda klausimų, prasidedančių žodžiais – kas, ką, ko, kaip, kam, kodėl?
2. Motyvavimas – buitinių situacijų naudojimas ir probleminio klausimo kėlimas (1 priedas, 3 skaidrė).
3. Pamokos temos ir uždavinio skelbimas.
4. Turimos patirties spręsti uždavinius išsiaiškinimas ir įsivertinimas naudojant pažangos vertinimo lentelę (2 priedas). Mokiniai klijuoja spalvotus lapelius su vardais ant lapo, kuriame pažymėta: „nemoku spręsti“, „galiu spręsti tik padedamas“, „galiu savarankiškai spręsti“, „galiu mokyti kitus“.
 

8 min.

 

Mokymo ir mokymosi veikla

Trukmė

1. Mokiniai susėda pastovios sudėties grupėmis, į kurias pasiskirstė mokslo metų pradžioje. Grupės sudarytos iš įvairių gebėjimų mokinių, reikalui esant, grupės perskirstomos. Grupėms išdalijami darbo lapai (3 priedas).
2. Skelbiama užduotis  ir taikomas rungtyniavimo metodas (1 priedas, 7 skaidrė).
Asmeninės kompetencijos lipdukais apdovanojami pirmieji du mokiniai, pasinaudoję savo stipriosiomis savybėmis ir išsprendę greičiausiai bei teisingai.
Skaidrėje demonstruojamas uždavinio sprendimas, neišsprendusieji aiškindamiesi nusirašo į sąsiuvinį.
Prisimenamas E. de Bono Šešių kepurių metodas. Jas naudojant siūloma įvertinti rungtyniavimo metodą. Įvertinimams užrašyti išrenkami 3 savanoriai, norintys lavinti pasitikėjimą savimi ir atsikratyti baimės suklysti – jie bus ,,raštininkai“. Po atlikto darbo šie mokiniai gauna asmeninės kompetencijos lipdukų.
Pirmasis ,,raštininkas“ rungtyniavimo metodo vertinimus užrašo į lentelę prie sienos priklijuotame lape.
3. Skelbiama užduotis ir taikomas individualaus darbo metodas (1 priedas, 11 skaidrė).
Visiems, per duotą laiką teisingai išsprendusiems uždavinius, duodami asmeninės kompetencijos lipdukai. Skaidrėje demonstruojamas uždavinio sprendimas, neišsprendusieji aiškindamiesi nusirašo į sąsiuvinį. Karuselės principu grupės apsikeičia ,,kepurėmis“ ir vėl vertina. Antrasis ,,raštininkas“ vertinimus užrašo į lentelę lape.
4. Skelbiama užduotis ir taikomas bendradarbiavimo grupėje metodas (1 priedas, 13 skaidrė). Išsprendusioms grupėms duodami atsakymų lapai, kad pasitikrintų, ar teisingai atliko užduotis. Vėl karuselės principu grupės apsikeičia ,,kepurėmis“ ir vertina bendradarbiavimo metodą. Trečiasis ,,raštininkas“ vertinimus užrašo į lentelę lape.
32 min.                                  

Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija

Trukmė

1. Visų pamokoje naudotų mokymosi metodų vertinimas Kampų metodu ir apibendrinimas.
2. Mokiniai, kaip ir pamokos pradžioje, klijuodami kitos spalvos lapelius įsivertina, kaip po šios pamokos pasikeitė gebėjimas spręsti procentinės koncentracijos uždavinius.
3. Mokytoja apibendrina, kaip sekėsi pasiekti pamokos uždavinį.
4. Namų darbų skyrimas: apskaičiuoti, kokios koncentracijos cukraus sirupą gamina mama arba močiutė virdamos kompotus; stiklinė cukraus sveria 200 g.
5 min.
1 priedas. Pateikties skaidrės.
2 priedas. Pažangos įsivertinimas. Atlikties pavyzdys.
3 priedas. Grupės darbo lapas. Uždavinių sprendimas.
4 priedas. Ilgalaikio plano 8 klasei ciklai.
5 priedas. Trumpalaikis pamokų (ciklo) planas „Mus supančios cheminės medžiagos“.

Į viršų     Filmuota medžiaga