Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Chemijos pamokų aprašai su priedais

Fizikiniai ir cheminiai kitimai

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA

Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas

Trukmė

1. Pamokos temos skelbimas.
2. Patirties išsiaiškinimas naudojant Minčių lietaus metodą. Užduodami klausimai:
Prisiminkite, kokius medžiagų kitimus nagrinėjote 6-oje klasėje?
Kokius dar medžiagų kitimus stebime buityje?
Mokiniai, remdamiesi anksčiau įgytomis žiniomis, atsakinėja į klausimus.
3. Uždavinio skelbimas.
4. Pokalbis. Saugaus darbo taisyklių pakartojimas.
 

10 min.

 

Mokymo ir mokymosi veikla

Trukmė

1. Pasiskirstymas į grupes naudojant numeruotus lapelius. Praėjusioje pamokoje mokiniai burtų būdu pasiskirstė į 6 grupes po 4 mokinius.
2. Darbo plano pristatymas (1 priedas, 6 skaidrė).
3. Grupėms išdalijami darbo lapai. Grupės nariai pasiskirsto pareigomis: vadybininkas, eksperimentatorius, užrašinėtojas, kalbėtojas. Susipažįsta su darbo eiga.
4. I ir II, III ir IV, V ir VI grupės bandymus atlieka su skirtingomis medžiagomis, bet požymius stebi tuos pačius:
1 bandymas – fizikinio reiškinio požymių tyrimas;
2 bandymas – spalvos pasikeitimo stebėjimas;
3 bandymas – nuosėdų iškritimo stebėjimas;
4 bandymas – dujų išsiskyrimo stebėjimas;
5 bandymas – degimo požymių stebėjimas.
Bandymų rezultatus, išvadas mokiniai surašo į darbo lapus (2 priedas).
5. Grupės darbo rezultatų pristatymas. Grupių atstovai pakomentuoja stebėtų kitimų požymius ir jų aprašymus prisega prie A1 formato lapo lentoje (3 priedas).
6. Pamokos apibendrinimas. Mokytoja apibendrina gautus rezultatus ir dar kartą akcentuoja fizikinių ir cheminių kitimų požymius.

25 min.

 

Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija

Trukmė

1. Į(si)vertinimas atlikus darbą. Mokiniai, atlikę praktikos darbą, darbo lape užrašo, kaip jiems sekėsi bendradarbiauti, mokytoja vertina, ką mokiniai atliko gerai ir ką dar reikėtų tobulinti.
2. Individuali pamokos refleksija užrašant į sąsiuvinius du teigiamus pamokos aspektus ir tai, kas liko neaišku, nesuprantama arba nesisekė.
3. Bendra grupės narių refleksija naudojant spalvotus lipnius lapelius. Po asmeninės refleksijos grupės nariai pasitaria ir ant rožinės spalvos lapelių su širdelėmis užrašo 2 teigiamus pamokos aspektus, o ant geltonų lapelių su telefonais (tarpusavio ryšiui palaikyti) – tai, kas buvo sunku, nepavyko.
4. Pamokos refleksijos lapas. Grupių atstovai garsiai perskaito, ką parašė ant lapelių, ir priklijuoja refleksijai skirtame lape.

10 min.

       
Priedai 1 priedas. Pateikties skaidrės.
2 priedas. Grupių darbo lapai.
3 priedas. Grupių darbo atlikties plakatas.  

Į viršų     Filmuota medžiaga