Sužadinimo, patirties išsiaiškinimo, motyvavimo metodų taikymo pavyzdžiai
Žiūrėk – galvok – aptark su draugu
Žiūrėk - galvok - aptark su draugu yra toks bendradarbiavimo metodas, kai kiekvienas mokinys atskirai apmąsto atsakymą į klausimą (problemą, situaciją, siūlymą), o paskui savo mintimis pasidalija su draugu ar grupelėje ir susitaria dėl vieno bendro atsakymo. Kadangi šis metodas palyginti paprastas ir greitai įgyvendinamas, jį galima taikyti bet kurioje pamokos dalyje. Šis metodas ypač tinkamas, kai pamokos pradžioje reikia sužadinti mokinių dėmesį, išsiaiškinti jų turimą patirtį ir žinias.
Taikymo pavyzdys: lietuvių kalba, 5 klasė |
Priemonės
Animacinis filmas „Laumių kultuvėlės” (http://www.youtube.com/watch?v=4aBwNyO_mOc), pateiktis.
Eiga
Mokiniams sudominti, temai aktualizuoti rodau animacinį filmuką „Laumių kultuvėlės“. Filmo trukmė – 2 min.
Prieš filmo žiūrėjimą mokiniams pateikiu užduočių, kurias jie turi atlikti dirbdami poromis.

Demonstruodama pateikties skaidres atkreipiu dėmesį į kultuvėles, išsiaiškiname, kaip galima su jomis velėti. Aptariame kai kurių žodžių reikšmes.

Po to, kai pažiūrime filmą, aptariame sakmę pagal klausimus. Apibendriname.
Janina Prosevičienė, Kauno Kazio Griniaus pagrindinės mokyklos lietuvių kalbos mokytoja metodininkė