Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Fizikos pamokų aprašai su priedais

Temperatūra ir jos matavimas

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA
  Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas   Trukmė
1. Mokiniai susėda po du į suolus, ant kurių padėti geltoni ir žali lapeliai, reiškiantys grupeles.
2. Bandymas mokiniams sudominti.Bandymo aprašas pateikiamas 3 pateikties skaidrėje (1 priedas). Pakviestas prieš klasę mokinys įmerkia rankas į šiltą ir šaltą, o vėliau abi rankas – į drungną vandenį. Aptariama, ar galima nustatyti tikslią vandens temperatūrą.
3. Aktyvus klausinėjimas. Šiuo metodu išsiaiškinama mokinių patirtis. Lentoje rodomos 6, 7, 8 pateikties skaidrės (1 priedas) su klausimais.
  • Ko mums reikia, kad nustatytume temperatūrą?
  • Kokias žinote termometrų rūšis.
  • Ar tikrai gerai žinome, kaip galima ir kaip negalima matuoti termometru?
4. Suformuluojamas pamokos uždavinys (1 priedas, 2 pateikties skaidrė).  
  10 min.          
Mokymo ir mokymosi veikla Trukmė
1. Užduotis poroms: naudojantis vadovėlio ir internetinių svetainių medžiaga sukurti informacinius lankstinukus. Pateikiamos informacinių lankstinukų temos (1 priedas, 9 pateikties skaidrė):
  • Žaliesiems – „Termometrai ir jų rūšys“;
  • Geltoniesiems„Temperatūros matavimo taisyklės“.
Nurodomas lankstinukams parengti skiriamas laikas. 2. Mokiniai pasiskirsto veiklomis, ieško informacijos ir ją sistemina, tariasi, rengia    lankstinukus. Paruoštus lankstinukus mokytoja prašo atnešti ir padėti ant klasės priekyje esančio suolo.  
  25 min.            
Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija Trukmė
  1. Įsivertinimas naudojant spalvotus lapelius. Mokiniai gauna po viena žalią ir geltoną lapelį. Kiekvienas mokinys ant geltono lapelio užrašo, kas pavyko ir kas buvo naudinga, o ant žalio užrašo, kas nepavyko ir ką dar reikėtų patobulinti (1 priedas, 11 pateikties skaidrė).
2. Po įsivertinimo raštu mokytoja paprašo savo mintis išsakyti žodžiu po vieną kiekvienos grupės mokinį.
3. Aptarus sėkmes ir tobulintinas veiklas, mokiniai paprašomi lapelius suklijuoti ant lentos, kur rodoma paskutinė skaidrė.
4. Darbo pamokoje įsivertinimas Nykščio metodu. Mokytoja paprašo mokinius įvertinti pamoką visiems kartu pakeliant nykščius (nukreiptus aukštyn, horizontaliai arba žemyn).
  10 min.            
Priedai 1 priedas. Pateikties skaidrės „Temperatūra ir jos matavimas“.
2 priedas. Pamokos akimirkos.

Į viršų     Filmuota medžiaga