Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Fizikos pamokų aprašai su priedais

Kietųjų kūnų slėgis

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA
Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas Trukmė
1. Sudominimas. Demonstruojami įvairūs paveikslėliai, kurie atspindi slėgio buitinę ir fizikinę prasmę. Mokytoja teigia, kad dažnai girdime žodžius „slėgis“, „slegia“, ir paprašo pateikti slėgio pasireiškimo pavyzdžių. Mokiniai vardija įvairius pavyzdžius. Mokytoja apibendrina mokinių pavyzdžius. Paaiškina, kad kalbant žodis „slėgis“ turi daug reikšmių,  o fizikoje – tik vieną. Jis apibūdina kūną veikiančios jėgos ir jos veikiamo ploto sąryšį.
2. Skelbiama pamokos tema ir uždaviniai.
5 min. 
Mokymo ir mokymosi veikla Trukmė
1. Bandymo / elektroninių objektų demonstravimas. Bandymais nustatomas kūną veikiančios jėgos ir jos veikiamo ploto sąryšis.
1 bandymas. Jėgos veikiamas plotas vienodas, bet skiriasi jėgos.
Mokytoja įvairiais svarsčiais slegia kempinę ir iš gautų rezultatų kartu su mokiniais formuluoja išvadą, kaip slėgis priklauso nuo jėgos poveikio.
2 bandymas. Jėgos poveikis vienodas, tačiau jėgos veikiamas plotas yra skirtingas.
Interaktyvioje lentoje demonstruojamas virtualus bandymas (http://www.fotonas.su.lt/studdarbai/vaidos/), kaip lentelė su kampuose įkaltomis vinutėmis slegia smėlį. Formuluojama stebėto bandymo išvada, kaip slėgis priklauso nuo jėgos veikiamo ploto.
2. Aktyvus aiškinimas. Mokytoja interaktyvioje lentoje demonstruoja skaidres ir, aiškindama slėgio sąvoką, jas papildo užrašais. Išvedamas slėgio matavimo vienetas. Aiškinantis vyksta pokalbis su klase.
3. Įgytų teorinių žinių taikymas individualiai sprendžiant testo „Kietųjų kūnų slėgis“ užduotis. Mokiniams išdalinami lapai su testais. Keturi mokiniai pakviečiami atlikti testą prie kompiuterių, o vienas – prie SMART lentos. Mokiniai dirba individualiai, bet turi galimybę savo rezultatą pasitikrinti lentoje, kurioje rodomas visas užduoties sprendimas. Mokytoja konsultuoja mokinius.
33 min. 
Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija Trukmė
1. Įsivertinimas naudojant „veidukus“.
Pamokos pabaigoje mokytoja paprašo mokinius emociškai įsivertinti, kaip suprato temą „Kietųjų kūnų slėgis“, užduočių lapuose nupiešiant veiduką:
:) – viską supratau;
:( –  nelabai supratau;
;) – šiek tiek supratau, bet dar reikėtų pasimokyti.
Prie nupiešto veiduko paprašoma parašyti porą sakinių, kodėl būtent tokį nupiešė.
2. Refleksija.
Mokinių paprašoma žodžiu pateikti keletą slėgio didinimo ir mažinimo būdų pavyzdžių. Mokytoja pataiso, pakomentuoja. Skiriami namų darbai.
7 min.               

Į viršų     Filmuota medžiaga