Chemijos pamokų aprašai su priedais
Klasė | Tema |
8 | ![]() |
8 | ![]() |
8 | ![]() |
8 | ![]() |
8 | ![]() |
8 | ![]() |
8 | ![]() |
Fizikiniai ir cheminiai kitimai
Pamokos aprašas
Chemijos pamoka Fizikiniai ir cheminiai reiškiniai. Medžiagų kitimų požymiai vyko 2011 metų vasario 2 dieną Visagino ,,Verdenės“ gimnazijos 8b klasėje. Pamoką vedė chemijos mokytoja metodininkė Auksė Baušytė. Iki šios pamokos mokiniai yra išmokę skirti ir apibūdinti vienines ir sudėtines medžiagas, mokėsi rašyti chemines formules. Prieš pradėdami mokytis cheminių reakcijų šioje pamokoje aštuntokai aiškinosi, kuo cheminiai kitimai skiriasi nuo fizikinių, kokie šių kitimų požymiai. Mokytoja skatino aštuntokus remtis 6 klasėje įgytomis žiniomis apie fizikinius ir cheminius reiškinius. Pamokoje ugdomos gamtamokslinė, mokėjimo mokytis, komunikavimo, pažinimo kompetencijos – mokiniai dirba bendradarbiaujančiomis grupėmis, pasiskirsto pareigomis, išsikelia hipotezę, savarankiškai atlieka bandymus, formuluoja išvadas, gautus rezultatus pristato kitiems klasės mokiniams. Pamokos pabaigoje įsivertina: mokiniai individualiai apmąsto, paskui grupėje aptaria savo veiklą – kas pavyko gerai, kas nesisekė ir kodėl, kaip sekėsi bendradarbiauti, tariasi, ką kitą kartą darytų kitaip, kad darbas vyktų dar sklandžiau.
Mokykla | Visagino ,,Verdenės“ gimnazija |
Klasė, dalykas | 8 klasė, chemija |
Mokytojas | Auksė Baušytė |
Bendrosios kompetencijos | Mokėjimo mokytis: planuoja, kaip sieks rezultato; vertina, kaip sekėsi siekti rezultato. Komunikavimo: pateikia informaciją klasei, atsižvelgdami į temą ir tikslą. Pažinimo: atlikdami bandymus tikrina hipotezę; saugiai atlieka bandymus; daro pagrįstas išvadas. |
Pasiekimai iš bendrųjų programų | Nuostatos Noriai, saugiai naudojantis laboratorine įranga ar buitiniais prietaisais tyrinėti artimiausią gamtinę aplinką. Suvokti žmogaus veiklos ir gamtoje vykstančių procesų tarpusavio ryšius. Gebėjimai 1.1. Pagal pavyzdį susiplanuoti ir atlikti stebėjimus ir bandymus. Saugiai ir kūrybingai naudotis mokyklinėmis gamtos tyrimo priemonėmis [...]. 1.3. Formuluoti išvadas, palyginti savo ir draugų gautus stebėjimų ir bandymų rezultatus, nurodyti galimas jų skirtumų priežastis. 1.5. Kryptingai veikti siekiant iškeltų gamtos mokslų mokymosi uždavinių. 6.1. Sieti medžiagų agregatinių būsenų kitimus su atstumu tarp dalelių, turima dalelių energija. Apibūdinti cheminę reakciją, siejant ją su medžiagų kiekybinės ir kokybinės sudėties bei sandaros kitimais. Žinios ir supratimas 6.1.3. Pateikti cheminių ir fizinių virsmų pavyzdžių, paaiškinti jų skirtumus. 6.1.5. Nurodyti bendrus cheminės reakcijos požymius. 6.1.6. Nurodyti degimą kaip cheminės reakcijos pavyzdį. |
Pamokos tema | Fizikiniai ir cheminiai reiškiniai. Medžiagų kitimų požymiai |
Pamokos uždavinys (-iai) | Mokiniai, dirbdami grupėmis, ištirs po vieną fizikinį ir kelis cheminius reiškinius, nustatys kitimų požymius, rezultatus pristatys klasei, įsivertins. |
Priemonės | Spiritinė lemputė, degtukai, mėgintuvėlių laikiklis, mėgintuvėliai, mėgintuvėlių stovas, grūstuvė, vaškas, cukrus, kreida, soda, kiaušinio lukštas, actas, kalio permanganato tirpalas, 3 % vandenilio peroksido tirpalas, geležies chlorido tirpalas, citrinų rūgšties tirpalas, vario sulfato tirpalas, natrio šarmo tirpalas, natrio fosfato tirpalas, juodoji arbata, vanduo, grupių darbo lapai, pateiktis. |