Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Chemijos pamokų aprašai su priedais

Periodinė elementų lentelė

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA
  Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas Trukmė
1. Skirstymas į grupes. Pamokos pradžioje mokiniai susėda į iš anksto sudarytas maždaug vienodo pajėgumo grupes.
2. Sudominimas ir motyvavimas naudojant gamtos paveikslą. Akcentuojama, kad pamokoje bus svarbios dvi kryptys – horizontali ir vertikali (1 priedas, 1 pateikties skaidrė). Upės Urugvajaus ir jos intako susiliejimas, Argentina).
3. Pamokos temos ir uždavinio skelbimas (1 priedas, 2–3 pateikties skaidrės). Temos pavadinimą užsirašo į sąsiuvinį. Aptariamas pamokos uždavinys.
4. Primenamas vertinimas: gerai atliktos grupės komandinės užduotys bus vertinamos kreditais, pamokos pabaigoje surinktus kreditus grupės mokiniai pasidalins, atsižvelgdami į bendradarbiavimo rezultatą.
  5 min.  
  Mokymo ir mokymosi veikla Trukmė
1. Pasiskirstymas pareigomis. Grupėje mokiniai pasiskirsto pareigas, primenamos jų veiklos (1 priedas, 4 pateikties skaidrė).
2. Probleminis klausimas: kodėl ir kaip žmonės grupuoja objektus? (1 priedas, 5–7  pateikties skaidrės). Mokiniai išreiškia savo mintis, mokytoja papildo, apibendrina.
3. Pirma praktinė užduotis ,,Gėlyčių grupavimas“ (1 priedas,  8–10 pateikties skaidrės).
Individuali užduotis: pagal kokį požymį (požymius) pasiūlytum savo komandai grupuoti gėles?
Komandinė užduotis: atsižvelgiant į visų komandos narių pasiūlymus priimti sprendimą ir sugrupuoti gėles.
4. Atliktos I užduoties rezultatų pristatymas ir apibendrinimas. Mokiniai, turintys pristatytojo pareigas, papasakoja, kaip grupei sekėsi atlikti užduotį, įvardija grupavimo požymį. Mokytoja apibendrina užduotį (1 priedas, 11–14 pateikties skaidrės).
5. Antra praktinė užduotis ,,Cheminių elementų grupavimas“ (1 priedas, 15–16 pateikties skaidrės).
Individuali užduotis: pagal kokį požymį (požymius) pasiūlytum savo komandai grupuoti cheminius elementus?
Komandinė užduotis: atsižvelgiant į visų komandos narių pasiūlymus priimti sprendimą ir sugrupuoti cheminius elementus.
6. Atliktos II užduoties rezultatų pristatymas ir apibendrinimas. Mokiniai, turintys pristatytojo pareigas, papasakoja, kaip grupei sekėsi įveikti užduotį, įvardija grupavimo požymį. Užduotis apibendrinama.
7. Aiškinimas. Mokiniai supažindinami su atomo elektronine sandara (1 priedas, 17–18 pateikties skaidrės). Remdamiesi taisyklėmis kartu su mokytoja parašo 2–3 ant stalo esančių (pasirinktinai) cheminių elementų elektroninę sandarą (mokytoja rašo lentoje, mokiniai – sąsiuviniuose).
8. Savarankiškas darbas. Mokiniai savarankiškai rašo cheminių elementų elektronines sandaras į sąsiuvinį, patikrina grupės draugo darbą, perrašo elektronų išsidėstymą sluoksniuose ant lipnių lapelių ir suklijuoja jas ant cheminių elementų kortelių (1 priedas, 9–20 pateikties skaidrės).
9. Individualus ir komandinis darbas. Mokiniai išanalizuoja naujus duomenis ir pakoreguoja cheminių elementų grupavimą (1 priedas,  21–22 pateikties skaidrės). Kiekviena grupė pristato savo darbą, įvardydama, ar (kaip) pakeitė cheminių elementų sugrupavimą.
10. Aiškinimas. Mokiniams parodomas periodinės cheminių elementų lentelės fragmentas (jei mokiniai tinkamai atliko užduotis, tokį arba labai panašų vaizdą turėtų matyti ir ant savo stalų), paaiškinamos grupės ir periodo sąvokos (1 priedas, 23–24 pateikties skaidrės).
11. Komandinė užduotis. Mokiniai formuluoja išvadą, kuo panašūs atomai grupėse ir perioduose, užrašo ją ant popieriaus lapo ir pristato klasei (1 priedas, 5 pateikties skaidrė).
Mokytoja paaiškina, kokią informaciją apie atomo sandarą pateikia grupės ir periodo numeriai (1 priedas, 26 pateikties skaidrė).
  34 min.    
Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija Trukmė
1. Pamokos vertinimas. Mokiniams primenami pamokos uždaviniai (1 priedas, 27 pateikties skaidrė), aptariama, kiek sėkmingai pavyko juos įgyvendinti.
2. Individualus bendradarbiavimo gebėjimo įsivertinimas. Pagal pateiktus kriterijus (1 priedas, 28 pateikties skaidrė) mokiniai įsivertina bendradarbiavimo lygį dirbant grupėje: ant lipnių lapelių kiekvienas mokinys parašo tiek rutuliukų, kiek bendradarbiavimo kriterijų jis per pamoką įvykdė. Savo lapelį kiekvienas mokinys užklijuoja ant lentoje nupieštos skalės atitinkamu lygiu.
3. Kreditų pasidalinimas. Grupės nariai, atsižvelgdami į bendradarbiavimo rezultatą, pasidalija grupės gautus kreditus.
4. Namų darbų skyrimas. Žodyje ,,uraganas“ rasti cheminius elementus, nurodyti jų periodo ir grupės numerius.
  6 min.
Priedai 1 priedas. Pateikties skaidrės.

Į viršų     Filmuota medžiaga